Situatie voorgevallen

Beemer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Situatie voorgevallen

#1 , 03 jul 2018 08:11

Ik had ook een vraagje;

De huisbazen doen ook echt moeilijk als er iets voorvalt in appartement, mijn moeder woont daar nu al 3 jaar maar ervoor heb ik daar gewoond en we hadden vocht en ik had ook 3 keer aangetekend schrijven gedaan omdat ze niets actie ondernamen en niet reageerde en ben ik toen een stapje verder gegaan omdat het niet meer te doen was (6 maand verder. Ik was niet bij de huurdersbond dus ik ben naar de gemeente gegaan en heb daar geïnformeerd en uiteindelijk niet voor het vocht maar omdat er andere dingen niet naar wettelijke normen waren was het toch onbewoonbaar verklaard geweest.

Nu mijn moeder komt uit haar vakantie die gaat 1 dag werken, komt thuis en heel haar living vol water, er was zen verstropping en al dat water van de bovenburen is bij haar uit de wasbakken gelopen in de keuken naar de living toe.

We bellen meteen de huisbazen en zeiden wat zr is gebeurd en stelde alleen maar vragen, ipv meteen te komen of een klusjesman te sturen. Ze namen geen verantwoordelijkheid en hebben het gzwoon gelaten voor wat het is. Na 3 dagen belde ze ons mama voor iets van de verzekering. Want ze zeiden wij hebben die verstropping niet veroorzaakt maar ik zei mijn moeder ook niet. Nu ivm communicatie voor de verzekering doen ze ook geen moeite, in belde hun want onze verzekering moest de naa van de maatschappij weten en polisnr, ja wij doen da ni onze verzekeringsagent. Ik vraag de nr van de agent geven ze hem niet, ik zei is dat nu zo moeilijk om ons de nodige informatie te geven. Ze zeiden jullie hebben de foto’s ook nog niet doorgestuurd en ik zei alles is doorgestuurd nazr jullie agent. Hij zei dat em dat moe was dat gezever en ik zei dat hij eigenaar is en dat dat erbij hoort en anders moet em maar alles verkopen. Ik wil het hier niet bij laten. Dit is echt niet meer normaal die wille niets doen, die hebben niets last met ons moeder en nog doen ze zo nalatig echt veschrikkelijk. Je betaald dan huishuur maar das echt erg nu.

Wat kan ik allemaal doen? HELP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 jul 2018 11:18

Is eer een syndicus?
Als de verstopping in de gemene delen zit (de buizen dus) ligt de verantwoordelijkheid bij de verhuurders. Wie is de veroorzaker van deze verstopping? Kan iedere bewoner zijn die op die afloop is aangesloten.
Zeker al de verzekering van uw moeder verwittigen. Is er een blokpolis?

Beemer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2018 11:51

Er is geen syndicus, dit zijn 3 appartementen en die leiding komen in de gang samen. Kan idd iedere bewoner zijn en ze hebben blokpolis. Ik heb nu contact gehad met die agent en heeft nu doorgestuurd, maar na zo gesprekken met die huisbazen voor de zoveelste keer, wil ik er les aan doen. Ik vind ni dat die ermee wegkijken. Ze heeft ook terug vocht en haar stopcontact is verroest door vocht denk ik! Das gewoon ni veilig, maar weet ni goed wat ik nog kan doen.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 jul 2018 12:51

Stap gewoon naar de vrederechter. Als die verhuurders niet willen reageren moeten ze maar voelen

Beemer
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 jul 2018 10:19

Zou ik al een aangetekende brief sturen?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 jul 2018 11:12

Had al lang moeten geburen.

Terug naar “Huren”