Achterstallige huur

Evelien29
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Achterstallige huur

#1 , 02 jul 2018 09:02

Hey allemaal

Ik heb een woning aangekocht maar hier zit momenteel een huurder in. Deze is reeds door de vorige eigenaar voor het vredegerecht gehaald. Daar is het vonnis uitgesproken dat deze de achterstallige huurgelden moet betalen en de nieuwe huurgelden correct moet betalen.
Echter betaald zij zowel aan de vorige eigenaar als aan mij niet.
Deze weigert ook alle contact.
Er zouden in de woning ook meerdere mensen wonen buiten de kinderen van de huurder. Er zou nog een koppel inwonen.

Kunnen jullie me aub advies geven wat ik kan doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 02 jul 2018 09:15

hebt u de inhoud van dat vonnis?
Is daarin alleen sprake van de achterstallige huurgelden die moeten betaald worden, plus de nieuwe huurbedragen, zonder dat er aan niet (of niet tijdige) betaling iets verbonden is?

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jul 2018 09:46

de achterstal niet te lang laten aanslepen, u moet de huur ontvangen zodra u de eigenaar werd. Stap tijdig naar het vredegerecht.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 02 jul 2018 09:56

Intussen per privébericht een antwoordje ontvangen van TS :

er staat in dat deze moet betalen per begonnen maand vanaf 1 juni 2018 de huurgelden en 1000 euro tegen 1 juni 2018. het saldo dienst betaald te worden bij middel van afbetaling 250 euro per maand waarvan de eerste vastgesteld is op 10 juni 2018. zegt dat bij niet betaling op één der vervaldagen alsook de huurgelden tijdens deze periode van gemak van betaling, het verschuldigd blijvend saldo onmiddellijk opeisbaar zal worden zonder voorafgaande aanmaning.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 02 jul 2018 10:00

Zij weigeren dus alle contact, heb ik begrepen.

Het vonnis dat u hebt, is dat ook betekend? Dan zou ik alvast de deurwaarder contacteren om te laten uitvoeren, dwz ofwel alle achterstallen innen (utopie), of uitzetting voorbereiden.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 02 jul 2018 10:14

@evelien29

U kan een reactie plaatsen door gewoon naar beneden te scrollen, en daar te klikken op "plaats een reactie" ; u bereikt dan iedereen, u krijgt altijd meer informatie. Tenzij u echt iets privé wil houden natuurlijk :D

Voor uw gemak herhaal ik hier alvast uw privébericht aan mijn adres

momenteel is deze procedure in gang gezet inderdaad.
ze moet er sowieso uit op 31/07... dus of dit daardoor sneller gaat gaan betwijfel ik daar deze procedures lang duren. buiten dit kan ik niks ondernemen?
de achterstallen innen zal inderdaad niet zo simpel zijn....

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 02 jul 2018 10:20

Ik vrees dat u momenteel niet veel meer kan doen.

Controleer tegen het einde van de maand of ze effectief verhuizen (kan wat kosten sparen van slotenmaker en zo); informeer misschien eens bij de gemeente wie en hoeveel mensen op dat adres ingeschreven zijn, en vraag (wijkinspecteur ?) om geen nieuwe inschrijvingen toe te staan. Informeer tegelijk wat u in uw gemeente kan ondernemen om kraken te vermijden...


Intussen kan u misschien het pand te huur stellen? Dit zou u alvast toelaten om een oogje in het zeil te houden, middels een twee of drie bezoeken per week... :twisted:

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 06 jul 2018 23:59

U kan dat idd vragen aan wijkinspecteur. Die kan de dagdagelijkse controle doen.
U hebt ook het recht om de woning te inspecteren - om zeker alle deuren te sluiten vraag in een AS dat zij uit een 5 tal data er eentje aangeven waarin u kan komen kennismaken en de woning komt inspecteren om alles samen met hen eens na te lopen. Voor later is dat misschien mooi meegenomen.
Maar beter vraagt u op de gemeente dat er geen inschrijvingen meer gebeuren zonder een onderzoek politie.
Neem wel vonnis en uw aankoopakte mee.
Het is nl. de gemeente die de melding 'geen inschrijvingen zonder controle' kunnen aanbrengen in het RijksRegister.

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 07 jul 2018 08:50

Bedankt voor de aanvulling.

Je weet toch maar beter wat te veel dan wat te weinig.

Terug naar “Huren”