rechten huurder by verkoop

deron
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

rechten huurder by verkoop

#1 , 01 jul 2018 10:23

Geachte,ik woon 16 jaar in hetzelfde appartement als huurder,nu zegt de eigenaar dat hy verkoopt,wat zyn myn rechten als huurder vooral hoelang mag ik nog blyven wonen.
En gaat dit dan in vanaf officiele verkoopdatum
Alvast bedankt Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#2 , 01 jul 2018 10:31

Ik denk minstens 6 maand vanaf de datum dat de nieuwe eigenaar je dat officieel meedeelt NA het verleiden van de verkoopakte.
Bij de verkoop wordt je huurcontract gewoon overgenomen, tenzij ze er zelf (of hun kinderen, ...) komen wonen.
16 jaar daar wonen heeft ook zijn voordelen indien het voor een rechtbank zou moeten komen.
Maar vroeg of laat moet je weg als de nieuwe eigenaars dat willen.

eylis
Berichten: 8837

#3 , 01 jul 2018 11:06

Even in de marge van het notarieel jargon Rene: de akte wordt verleden, dus het gaat over het verlijden van de akte. Niet het verleiden van de akte. Dan pas wordt ze verleid :-)

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 01 jul 2018 13:51

:lol: Hier zijn al veel aktes verleid!
Zo kun je het onthouden: "De koper mag zich niet laten verleiden tot het verlijden van de akte bij de notaris van de verkoper".
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 01 jul 2018 14:27

Of de huurovereenkomst geregistreerd is of niet.
Kan ook meespelen bij registratie lange periode bij geen registratie kan u direct weg.
(Dit in grote lijnen)
Hier regelgeving vanaf blz 60 staan er schema's
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Terug naar “Huren”