Modelbrief verlenging kortlopend huurcontract met 1 jaar

koalaM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Modelbrief verlenging kortlopend huurcontract met 1 jaar

#1 , 01 jul 2018 09:45

Hallo,

heeft er iemand een modelbrief om een kortlopend huurcontract van 1 jaar te verlengen met nog een jaar ?

Het huurcontract is ingegaan op 15 oktober 2017. Ik neem aan dat de verlenging dan ten laatste op 14 juli moet ondertekend zijn ? De huurster heeft geen pc of dergelijke, ik zal het contract dus moeten opsturen met de post.Mag ik het contract al dateren op 14 juli 2018 zodat het zeker niet te laat in orde komt ?

Bedankt voor de antwoorden :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 jul 2018 09:53

En dient geen verlenging aangevraagd of ondertekend te worden. Indien NIET OPGEZEGD loop de bestaande huurovereenkomst gewoon door aan de dezelfde voorwaarden (buiten indexatie indien voorzien). Het wordt dan een contract van 9 jaar.

koalaM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jul 2018 09:58

Bedankt voor je antwoord Mava. Zowel de huurster als ikzelf willen het contract eerst nog met 1 jaar verlengen. We gaan pas binnen een jaar bespreken of we het contract omzetten naar een 3-6-9 contract.

Reclame

Terug naar “Huren”