Uitzetten huurder van garagebox

daanvelden
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Uitzetten huurder van garagebox

#1 , 19 jun 2018 12:52

Beste allemaal,

Sinds 1 maart 2018 heb ik mijn garagebox verhuurd aan een persoon. Deze gebruikte het om zijn wagen in te stallen. Na twee maanden vernam ik niets meer van hem en zocht contact met zijn vrouw. Ik kwam erachter dat hij vast zat. Hij blijft voorlopig nog vast zitten. Zijn vriendin betaalde, met heel veel moeite en elke keer minimaal twee weken te laat, de huur voor april en mei nog wel, maar nu gaat ze helemaal niet meer betalen.

Daar komt nog bij dat de politie de garagebox heeft doorzocht naar aanleiding van de arrestatie van de man. Hierdoor was het slot kapot. Er is een nieuw slot op gezet volgens de vrouw, maar toen ik twee weken later ging kijken naar de box trof ik een ontwrichte deur aan zonder slot. Dit was na de inval gebeurd volgens de vrouw, dus moest dat een poging tot inbraak zijn geweest. Ze heeft daar ook aangifte voor gedaan.

Mijn twee vragen aan u luiden als volgt. Kan ik per direct de huur opzeggen middels een aangetekende brief naar de betreffende gevangenis? En is de schade, toegebracht door de poging tot inbraak, te verhalen op de huurder? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Daan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 19 jun 2018 21:31

Staat de man al ingeschreven in gevangenis.
Als u een contract hebt dan kan u dat op de gemeente nagaan.

Wordt de huur betaald per maand of per 3 maand of per jaar.
Per maand = maandelijks opzegbaar per AS of tegen ontvangstbewijs.

daanvelden
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2018 11:14

Staat de man al ingeschreven in gevangenis.
Als u een contract hebt dan kan u dat op de gemeente nagaan.

Wordt de huur betaald per maand of per 3 maand of per jaar.
Per maand = maandelijks opzegbaar per AS of tegen ontvangstbewijs.


Bedankt voor uw reactie. De man zit in de gevangenis in Vught. Neem aan dat hij hier dan ook ingeschreven staat.

De huur wordt per maand betaald en we hadden de overeenkomst getekend voor een jaar.

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 20 jun 2018 11:41

Volgens mij doen ze dat niet meer, gevangen inschrijven in de gevangenis. Zijn officieel adres zal bij zijn vriendin staan of ambtshalve geschrapt zijn uit het bevolkingsregister. Aangezien je kan aantonen dat de vriendin betaald heeft (de huur overgenomen), zou ik een onderlinge overeenkomst maken met de vriendin dat de huur stopt. De garagebox leegmaken tezamen met de vriendin, iets van waarde (hetgeen achterstallig huur en wederverhuringsvergoeding dekt) met toestemming van de vriendin in beslag nemen. Je kan de boodschap meegeven dat hij het terugkrijgt als hij zijn achterstallige huur en wederverhuringsvergoeding betaalt in contanten.

daanvelden
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jun 2018 10:17

Volgens mij doen ze dat niet meer, gevangen inschrijven in de gevangenis. Zijn officieel adres zal bij zijn vriendin staan of ambtshalve geschrapt zijn uit het bevolkingsregister. Aangezien je kan aantonen dat de vriendin betaald heeft (de huur overgenomen), zou ik een onderlinge overeenkomst maken met de vriendin dat de huur stopt. De garagebox leegmaken tezamen met de vriendin, iets van waarde (hetgeen achterstallig huur en wederverhuringsvergoeding dekt) met toestemming van de vriendin in beslag nemen. Je kan de boodschap meegeven dat hij het terugkrijgt als hij zijn achterstallige huur en wederverhuringsvergoeding betaalt in contanten.


Bedankt voor uw reactie. De vriendin betaalde de eerste twee maanden elke keer een paar weken te laat en nu helemaal niet meer. Dat is ook de reden dat ik er klaar mee ben. Er staan geen spullen meer van ze in de box.

bosprocureur
Berichten: 6857

#6 , 21 jun 2018 10:34

Vught ?

Ligt dat niet in Nederland? Daar zijn mogelijks andere regels.

Misschien eens navragen op een Nederlands forum ?

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 21 jun 2018 10:48

Klopt is gewijzigd en worden ingeschreven met referentieadres ( als ze er geen hebben) bij OCMW laatste woonplaats ( in het kort)
http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin/us ... s-2016.pdf

Terug naar “Huren”