Huisnummer

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Huisnummer

#1 , 18 jun 2018 14:53

Beste,
Het appartements gebouw (4appartementen)heeft geen huisnummer langs de straatkant,moet dit ook weeral aangetekend gemeld worden aan de verhuurder met een ingebrekestelling,ik ga er nog enige moeten sturen,zie mijn vorige berichten.
Dank voor u respons.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 18 jun 2018 21:43

Huisnummer wordt normaliter door gemeente verstrekt. In een bepaalde gemeente hebben ze er allemaal retroflecterende gekregen van de gemeente.
Moet langs de straatkant staan. Is een taak van de verhuurder.
U kan ook gemeente in kennis stellen dat er nog steeds geen nummer door verhuurder is aangebracht

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2018 10:34

In onze gemeente worden al lang geen huisnummerbordjes meer uitgedeeld hoor. De stedenbouwambtenaar kent de huisnummers toe, en dan mag iedereen naar zijn gedacht een huisnummer gaan kopen. Er liggen er nog een paar, maar als jouw nummer er niet tussen zit heb je pech :D

(maar het is inderdaad wel verplicht om een duidelijk zichtbaar huisnummer te hebben, al was het maar voor de hulpdiensten en postbode)

Reclame

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2018 11:00

Inderdaad,toen mijn vrouw enige tijd geleden een bloeddrukval kreeg en ik de hulpdiensten moest bellen konden ze het gebouw niet vinden,heb moeten op het voorterras gaan staan,en dit allemaal omdat de verhuurder weigert een huisnummer aan te brengenIk heb nu een mail gestuurd naar stad,zal zien wat daar uit de bus komt.

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jun 2018 09:52

wat geeft de eigenaar eigenlijk aan als reden?

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 jun 2018 10:09

Hij reageerd gewoon niet,ga nu kijken wat stad zegt,het duurt een beetje van stad omdat ze hem daar kennen van andere calamiteiten in andere gebouwen(woningonderzoek )

KJ86
Berichten: 2663

#7 , 20 jun 2018 10:11

Je moet ook niet overdrijven, de verhuurder zal al genoeg in orde moeten brengen.

Als de hulpdiensten uw adres niet kunnen vinden, zijn ze achterlijk, huisnummers lopen op. Als uw buurman 1 heeft hangen ben jij 3 en de volgende is 5.
Als er maar langs een kant huizen staan, kan je nummer twee zijn tussen 1 en 3 .

Ik weet dat je kwaad bent op de verhuurder maar dat lost niets op. Als het u echt stoort dat er geen huisnummers hangen, kan u simpelweg met een sticker-set zelf huisnummers aanbrengen op de brievenbussen. De buren zullen in ieder geval blij zijn dat er iemand initiatief neemt.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 20 jun 2018 11:24

Als er maar langs een kant huizen staan, kan je nummer twee zijn tussen 1 en 3 .
Huisnummers zijn gebonden aan reglementen: vertrekkende vanuit het centrum van de gemeente, onpare links en pare nummers rechts

KJ86
Berichten: 2663

#9 , 20 jun 2018 11:43

Klopt, totaal niet moeilijk om het adres terug te vinden als er één zou onderbreken.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 jun 2018 12:16

Beste,
Na enkele uren gelezen te hebben op jullie forum komt het bijna altijd op hetzelfde neer bij problemen met verhuurder,eens opsommen:
-eens bellen om te melden
-geen respons,aangetekend in gebreke stellen
-geen respons,verzoekschrift bij vrederechter.
-ofwel akkoord,dan alles op papier,zelde betekenis als vonnis
-niet komen opdagenverhuurder,procedure vrederechter,dit herhaald zich hier telkens op dit forum.
Ik heb wel de indruk dat sommige antwoorden worden gegeven door mensen die zelf verhuren,dit uit te maken in hun respons,en uit mijn proffesionele ervaring.
-

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#11 , 20 jun 2018 12:35

Als er maar langs een kant huizen staan, kan je nummer twee zijn tussen 1 en 3 .
Huisnummers zijn gebonden aan reglementen: vertrekkende vanuit het centrum van de gemeente, onpare links en pare nummers rechts
Ik woon in een doodlopende straat, verkaveling uit de jaren '90. Huizen zijn gewoon achter elkaar genummerd: 1 woont naast 2, 2 woont tussen 1 en 3, ... Zelfs met iedereen zijn huisnummer op het huis en op de brievenbus, blijkt dit toch een moeilijk concept voor nieuwe bezoekers.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#12 , 20 jun 2018 13:00

Beste,
Straks gaan ze nog beweren dat huisnummers niet nodig zijn,we zijn hier gelukkig niet in Afrika.

KJ86
Berichten: 2663

#13 , 20 jun 2018 17:08

Je hebt alles al gedaan door een controleonderzoek aan te vragen.
Je moet niet meer wakker liggen van ingebrekestellingen.
Je moet zorgen dat je een nieuwe woonst hebt of dat je terecht kan in een sociale woning.

Met al hetgeen dat je opgesomd hebt, heeft de verhuurder maar één keuze en dat is het gebouw renoveren.
Het kan zijn dat het gerenoveerd wordt met u als huurder, maar dan heb jij de overlast van de verbouwingen en wordt je de eerstvolgende termijn dat de driejarige periode verloopt, opgezegd om het appartement te verhuren aan een hogere prijs. Je hebt al aangegeven dat uw verhuurder iemand is die de slagen van de zweep kent.

Als je niet in aanmerking zou komen voor een sociale woning, zoek dan een goede woning tegen een goede prijs op de privémarkt in plaats van spelletjes te spelen met uw verhuurder. Ik garandeer u dat het niet simpel zal zijn.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#14 , 20 jun 2018 18:24

Beste,
Dank voor jullie reactie,we nemen dit zeker mee in onze studie.

statione
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#15 , 20 jun 2018 18:46

Beste,
Wat ik bedoel is dat wij hier veel hebben bijgeleerd,hoe zwak een huurder staat tegenover zijn verhuurder.
Dit is slechts onze eigen mening .

Terug naar “Huren”