Domicilie in Leuven

XIV
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Domicilie in Leuven

#1 , 11 jun 2018 20:42

Hallo,

Ik ben in de war ivm de regels in stad Leuven ivm het huren van een gezinswoning als student. Ik lees dat je als student geen gezinswoning mag huren en daar dan ook geen domicilie kan zetten. Maar wat in het volgende geval: een vriend woont sinds een klein jaar in Leuven en werkt sinds die periode, dus ook ongeveer 1 jaar. Nu is hij van plan terug te gaan studeren en te stoppen met werken, hij is dan voltijds student. Momenteel huurt hij een gezinswoning in Stad Leuven waar hij dus gedomicilieerd is.. wat met zijn domicilie? Het lijkt me sterk dat hij daarom uit het huis zou moeten omdat hij terug wil gaan studeren..


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 11 jun 2018 22:56

Dat kan de stad onmogelijk verhinderen.

De poppen gaan meestal aan het dansen wanneer meerdere studenten een gezinswoning huren en waar vervolgens geen van hen zich domicilieert waardoor het pand op de radar komt voor een tweedeverblijfstaks. Dat zal in uw scenario nooit het geval zijn.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Huren”