Huurcontract 3-6-9 opzeggen na 3 jaar

Shadowfax189
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurcontract 3-6-9 opzeggen na 3 jaar

#1 , 10 jun 2018 18:13

Hallo,

Ik heb een vraag i.v.m. het opzeggen van een 3-6-9 huurcontract van een appartement.

Mijn parter en ik huren een appartement; in augustus (2018) wonen we hier 3 jaar.
Heel toevallig zijn we nu uitgekomen op een huisje dat we misschien kunnen gaan huren.

Alvorens we ons huidig huurcontract zouden opzeggen zouden we eerst zekerheid willen hebben. Tekenen we dan al het contract voor het beoogde huurhuis of zeggen we na een mondeling akkoord ons appartement op bij onze verhuurder?De vraag is of je tegelijk huurcontracten mag hebben lopen... want voor het zelfde geld zeggen we ons contract op en zegt de eigenaar van het huis dat we er toch niet in mogen (om wat voor reden dan ook) en dan hebben we niets meer...

Wat doe je in deze situatie het best?





Alvast bedankt voor antwoord!

groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 10 jun 2018 19:28

Natuurlijk mag je twee contracten tegelijk lopen hebben.

Het maakt verhuizen veel makkelijker als je over enkele weken tot een maand beschikt om alles te regelen, dan dat je einde maand moet weggaan om de eerste van de maand in uw nieuwe woning te trekken. Kost u wel de dubbele huur...

Als u die nieuwe woning wil huren, hou dan rekening met een opzegtermijn van drie maand van uw huidig contract, eventueel af te spreken met de verhuurder voor een kortere opzegperiode; misschien kent u al een nieuwe kandidaat huurder?

Wanneer zou uw droomhuisje vrijkomen ? .

Reclame

Terug naar “Huren”