cameraonderzoek afvoerbuizen

schoups
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

cameraonderzoek afvoerbuizen

#1 , 07 jun 2018 01:39

Dag ,

Mijn huurders zijn onkundig in het onderhoud van het appartement .
Tevens zat er een paranoïd wantrouwen, naar het appartement toe .
Voor het intrekken , in het huurappartement, bleek er een gaslek te zijn ..direkt deskundig opgelost !
Ondanks deze zorg, verhaalden ze dat er nog gasgeur was, en dit ook in de kelder .
Ik gaf een lekdetectiemethode aan, direct kreeg ik vals positieve CO-zeepbellen per whats'app .
Opnieuw loodgieterskosten, voor niks .
De autoriteiten van het gasalarm, vonden echter , enkel goede en ruim veilige metingen .
Tv en bluetooth miniboxen, waren kapot , door het elektriciteitsnetwerk/stopcontact .
Water liep niet afdoende door , thv bad .
Water was te snel terug koud , bij wassen van haren .
Telkens sprong ik in de bress, voor hun , met een cascade-gevolg van ontevredenheid over het appartement .
De verwarmingen zijn ontlucht geweest, met onderdruk in cv-ketel, en dan ook vermoedelijke schade hieran...
Ik had dan ook , getoont hoe zoiets werkt...water aflaten van verwarming, was zeker niet de bedoeling .
Ik pompte ter voorbeeld , met een mechanische drukopbouw, vacuüm ; beetje geur...obsessief verder zitten pompen;;waterslot weg...kost loodgieter, ondanks de geur, de dag ervoor weg was ...kost , door hun betaald, ondanks dat ik , het niet wou en zelf zou betalen .
Soit , telkens gaf ik, onbewust , aanleiding , om in het onderhoud van het appartement , te overdrijven , met torenhoge factuen, als gevolg .
Een opgestapeld probleem , is nu , dat ze met vacuümontstoppen , de boel kapot gestampt hebben , en enkel werken willlen betalen, als ik eerst een cameraonderzoek doe ...ik ben echter niet zeker van geen structuele gebrekingen in afvoerbuizen , bovendien, stelde de verstopping , pas voor, na 12 jaar , geen klacht ! De onderbuur wilt dat ook ; wat kan ik doen, en wat weegt het felste door, die 12 jaar of een vermoedelijk, kleine korte negatieve helling, naar de verzamelbuis van de riolering toe . Prijs onderzoek ; 200 €, werken ; 500 € .???
Graag iemand, met hetzelfde probleem ..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#2 , 07 jun 2018 08:58

Meestal vragen we wat meer leestekens te gebruiken omdat dat de tekst leesbaarder maakt.

Overdaad schaadt echter en hier wordt het totaal onleesbaar en onsamenhangend.

Misschien de tekst verbeteren?

P.

mava105
Berichten: 22259
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 jun 2018 10:07

Inderdaad redelijk onleesbaar en warrig verhaal. Wat heeft het ontluchten van een CV en het ontstoppen van de riolering en een gasreus met elkaar te maken?
Ze hen (schriftelijk) wat ze wel en niet in de afvoer mogen storten (geen vetten of etensresten,....)
Laat hen volgende maal zelf ontstopping betalen. Je bent tot nu toe veel te tolerant geweest. Pas na 3 -4 opeenvolgende verstoppingen kan je een camera-inspectie laten uitvoeren, met opname van de beelden, zodat er achteraf geen discutie meer volgt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 07 jun 2018 20:13

Cameracontrole kost een €200.
Wij hebben het enkele weken geleden moeten malen doen - toilet dat niet doorliep. Zeer vriendelijke mensen. De buis onder de chape was van binnen heel sterk verkalkt . Hebben in het laatste stuk dat bereikbaar is in de tuin een gat gemaakt en daar een stop op gestoken.
De buis had als ik goed heb gezien nog een diameter van een 5 à 7 cm . Ze zijn tot aan toilet op gelijkvloers doorgestoten en dat was toch zo'n 15 meter.
Was op een groot kwartier opgelost.
Nu steekt de septische put wel vol kalkafzetting :D

Ook eens lezen
viewforum.php?f=87

Terug naar “Huren”