Einde huur en begin nieuwe huur

Sma
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Einde huur en begin nieuwe huur

#1 , 06 jun 2018 21:54

Wat te doen. Huurder laat sleutels achter in mijn brievenbus dag van plaatsbeschrijving. Ik zie reeds Schade aan buitenkant. Mag ik binnengaan. Hij is niet aanwezig. Nieuwe huurder Staat reeds Klaar met verhuiswagen. Wat kan ik doen mbt uigaande huurder en intredende. Kan iemand me helpen. Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 jun 2018 22:03

enige dat u momenteel kan doen is een deurwaarder inschakelen om zo de woonst te betreden en te laten vaststellen dat de huurder vertrokken is en er schade is

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 06 jun 2018 22:20

Kan huurder bereikt worden?
Heeft hij reeds een ander adres ... met uw huurcontract naar gemeente gaan met mededeling dat u de huurder in gebreke moet stellen en zijn adres wil kennen.
Gezien hij pand reeds heeft verlaten.

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 07 jun 2018 10:31

Als de huurder geen geld heeft, zou ik de kosten van de deurwaarder niet maken. De kans bestaat dat ze niet te verhalen zijn, zoveelste schuldeiser in de rij. In dat geval betreedt u zo snel mogelijk de woning, liefst de dag van de uittrede en stuur je een mail met een gedetailleerde (eventueel foto's) beschrijving van de schade. Deze methode wordt meestal aanvaard op het vredegerecht, het is immers te zot om € 500 aan de deurwaarder te geven voor vaststellingen als er maar een een paar honderd euro schade is.

Sma
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2018 11:53

Nadat deurwaarder zijn Werk Deed. Kan ik nieuwe huurder direct toelaten in Woning en intredende plaatsbeschrijving doen ? Of weer wegsturen en huurderschade eisen van huurder die spoorloos is
Dank u

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 07 jun 2018 12:18

Huurcontract zal in ieder geval door de vrederechter moeten verbroken worden voor je kan herverhuren, tenzij de huurder zelf een wettige opzeg heeft gegeven

Terug naar “Huren”