moeilijke situatie

raptor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

moeilijke situatie

#1 , 06 jun 2018 14:21

Beste,


graag zou ik me willen inormoren omtrent mijn huidige situatie...
Ik woonde in bij een vriendin die als bewaakster in een kasteel werkt,ben daar niet gedomicieerd.

Nu onlangs ruzie gehad waarbij de politie tussenbeide kwam ik moest het terein verlaten en sta eigenlijk op straat....

niets strafrechtelijks gebeurt en geen pv opgemaakt

Nu sinds gisteren liet ze me weer binnen om opmijn positieve te komen en te herstellen.

Normaal wil de eigenaar van domein me daar niet meer en mag ik er niet meer komen.

Vriendin huurt op domein haar priveewoning.

Zij heeft me terug toegang verleent maar niemand mag het weten.

kan eigenaar van domein mij uit haar appartement laten zetten als men het te wetenkomt.

ondertussen zoeken wij oplossing maar zit eigenlijk in gevaarlijke situatie

weet iemand of ik hier kan blijven met haar toestemming

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2018 14:51

Wat meer info zou welkom zijn: uw vriendin huurt een appartement dat gelegen is op de gronden rond het kasteel? Of zijn dit een aantal vertrekken IN het kasteel die ze huurt?

Is ze ook gedomicilieerd op dat appartement? Het heeft een apart adres (verschillend van het adres van het kasteel)? Voor hoeveel personen is dit een appartement?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

raptor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2018 15:03

ja ze huurt op de gronden van kasteel en is gedomicieerd en appartement is groot genoeg voor twee personen

Reclame

raptor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2018 15:05

haar adres zelfde van kasteel en in de woningen voor bewakers, zij en colega,
geen problemen met haar collegas in tegendeel

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2018 15:45

haar adres zelfde van kasteel en in de woningen voor bewakers, zij en colega,
geen problemen met haar collegas in tegendeel
En zij is de enige die er gedomicilieerd is? Is dit in het kader van een conciërgecontract of iets dergelijks? Geen idee hoe dit dan zit.

Op de normale huurmarkt, heeft een verhuurder zich niet te bemoeien met wie er in de verhuurde woning veblijft. Als de huur betaald wordt, de woning goed onderhouden wordt, en er niet meer mensen verblijven dan er mogen verblijven (volgens de grootte van de woning), kan een verhuurder hier in principe niets tegen inbrengen.

Maar hoe dit exact zit als er een woning ter beschikking gesteld wordt van een bewaker / conciërge, dan heb ik er geen idee van in hoeverre de verhuurder / werkgever van die persoon kan beletten dat er iemand anders woont...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

raptor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jun 2018 15:51

neen vandaar ik info zoek, wil trouwens ok niet dat ze haar job verliest omwille vanmezelf,
zei tegen haar dat ze zelf eens naar advokaat belt voor info...

Alsook met de eigenar praat om me de tijd te geven om iets te zoeken dat ik weer niet op straat moet lopen...

heb overal hulp gezocht bij instanties maat konden me niet helpen.

we vinden wel een oplossing...
alvast bedankt voor jouw feedback.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 jun 2018 15:56

Als uw vriendin zeker wil zijn dat ze haar job kan houden, en de eigenaars van het domein willen je liever niet zien, daar, kan je die wens best respecteren. De werkgever van uw vriendin kan anders wel eens beslissen om gewoon de arbeidsovereenkomst op te zeggen.

Wat bedoel je met de instanties konden je niet helpen? De instanties MOETEN je normaal gezien helpen. Heb je een loon / leefloon / werkloosheidsuitkering? Momenteel heb je dus geen onderkomen, als ik het goed begrijp. Wat is uw adres momenteel (domicilie elders / referentieadres)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

raptor
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 jun 2018 16:05

mijn adres is deze maand afgelopen en sleutels afgegeven qua werk juist begonnen bij bunkeringsfirma.

instanties zoals caw,ocmw,politie en crisisopvang...weer weggestuurd

familie kan niet helpen aangezien geen echte familie

heb enkele dagen op hotel verbleven maar financieel niet meer mogenlijk.

heb wat geld over en immobilien gekontacteerd maar wouden niet aangezien ik niet direct waarborg kon geven juist de eerste huishuur...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 jun 2018 16:19

Tja, aangezien je werk hebt, gaat men er van uit dat je een vast inkomen hebt en je uw plan kan trekken. Ga op zoek naar iets héél erg goedkoop, zou ik zeggen. In mijn stad vind ik op immoweb studio's te huur voor €300 per maand. Als je werkt, moet dit toch te betalen zijn (ook met waarborg)?

Terwijl je dan werkt en vrij goedkoop kan huren, kan je ook sparen om na verloop van tijd misschien iets meer confortabel te huren, daarna kijken op te kopen, etc...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 06 jun 2018 16:34

Bankgarantie gebruiken om de huurwaarborg te betalen. Uw bank is wettelijk verplicht om die toe te staan.
"sowieso" schrijf je zo.

eylis
Berichten: 8840

#11 , 06 jun 2018 17:36

misschien een tijdelijke oplossing? Al ken ik zelfs mensen die zo al een paar jaar een prachtig pand bewonen voor een habbekrats https://be-nl.cameloteurope.com/kamers

Franciscus
Berichten: 38599

#12 , 06 jun 2018 18:51

"Mijn adres is deze maand afgelopen"?
Dan hebt u nog een inschrijving of bent u al ambtelijk geschrapt?

OCMW kan alleen maar tussenkomen als u effectief dakloos bent en geen inkomen.
CAW geeft info en ondersteuning.
Bij mijn weten behoord het niet tot het takenpakket van politie om voor een woning te zorgen.

Waarom heeft de politie u daar buiten gezet want dat kan zomaar niet.
Eigenaar is niet bevoegd en als u binnen bent en niets strafbaars doet....
Dus wat is er juist gebeurd.

artemis
Berichten: 3294

#13 , 06 jun 2018 19:19

misschien een tijdelijke oplossing? Al ken ik zelfs mensen die zo al een paar jaar een prachtig pand bewonen voor een habbekrats https://be-nl.cameloteurope.com/kamers
Bij Camelot/Lancelot ben je nooit een huurder maar een tijdelijke gebruiker. Ze werken met contracten bezetting ter bede. Domicilie op het adres wordt nooit toegelaten.

eylis
Berichten: 8840

#14 , 07 jun 2018 17:48

@artemis: daarom postte ik mijn suggestie met de zin: een tijdelijke oplossing?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 jun 2018 09:16

Mogelijk kan de TS zijn referentieadres bij zijn vriendin laten zetten en dan voor een oplossing kiezen in de vorm die eylis voorstelt? De prijzen die ik daar lees zijn nog een stuk lager dan wanneer je een kleine studio zou huren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”