Hallo allemaal,
Vandaag een leuke brief in de brievenbus gekregen van de huisbaas.
Ik woon hier sinds juli 2014. De huisbaas heeft bij mij geen indexering gedaan de afgelopen jaren tot nu plots zonder verwittiging. Toen ik hier kwam wonen wist de huisbaas dat het mijn maximum was van huishuur, want ik woonde eerst op de bovenverdieping, maar het gelijkvloers kwam vrij, dus was het in onderling overleg besproken dat de index niet gedaan zou worden.
Nu plots vanaf volgende maand moet ik ineens 43 euro extra huishuur betalen.
'Gelukkig ben ik in april mama geworden van een 2de kindje, en geraak ik hierdoor mijn huurpremie niet kwijt. Zonder mijn 2de kind ten laste zou de huurprijs nu boven de maximum liggen om een huurpremie te verkrijgen'
Dit ter zijde, ik vermoed dat dit zo ineens maar kan na al die jaren?
Ik heb een vermoeden dat dit komt omdat ze mij hier buiten wil werken. Ik mag van de huisbaas enkel mijn hondje hier hebben, toch brengt mijn partner soms zijn hond ook mee naar hier. (Maken geen geluidsoverlast, zijn nooit alleen thuis en doen niks stuk) Paar maanden geleden had zij mij zien wandelen met 2 honden. Ze stuurde toen een mail dat dit niet mocht. Heb de situatie uitgelegd dat mijn partner hier soms slaapt en dan zijn hond ook mee brengt, maar dat ik er voor zorg dat er geen overlast zal zijn. Kreeg toen te horen dat dit zo in het huurcontract staat en dat ik me eraan moet houden. Maar ik mag toch wel binnen laten wie ik wil ?
Nu denk ik dus dat de indexering ineens een zet is van hen zodat ik hier zou vertrekken, de huurprijs is nu 700 euro. Eigenlijk te veel. Het zal puzzelen worden maar ja....
Weet iemand hoe dit werkt en kan? Groeten,
Lollipop