Huurwaarborg via korfine

Stefanievp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg via korfine

#1 , 05 jun 2018 10:35

Hoe komt het dat mijn verhuurder 3 maand waarborg kan vragen via korfine? En wat is korfine juist?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2018 11:08

Dit even lezen. Ik zou er niet op ingaan, moest ik van u zijn: https://www.oximo.be/nl/nieuws/verhuurd ... -te-vragen
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

berenod
Berichten: 942

#3 , 05 jun 2018 18:55

Toen ik een huurappartement aan het zoeken was een tijdje geleden kwam ik dat ook verschillende keren tegen.
Bijna altijd wanneer je via een makelaar gaat, om de eenvoudige reden dat die waarborg een "verzekering" is, en de makelaar er commissie op krijgt.
Het is inderdaad legaal van via zo een verzekering 3 maanden borg te vragen.

Komt nog bij dat Korfine een niet al te beste reputatie heeft wat betreft het vrijgeven van die waarborgen, zelfs wanneer alles in orde is voor de verhuurder.

Ik heb ze altijd netjes afgewimpeld, borg via Korfine = geen deal met mij!

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2018 08:58

Ik heb ze altijd netjes afgewimpeld, borg via Korfine = geen deal met mij!
Groot gelijk. En moesten alle kandidaat huurders dit doen, zou deze vorm van omzeiling van de wet, er snel uitgaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Kali
Berichten: 762

#5 , 06 jun 2018 09:01

Ik heb ze altijd netjes afgewimpeld, borg via Korfine = geen deal met mij!
Groot gelijk. En moesten alle kandidaat huurders dit doen, zou deze vorm van omzeiling van de wet, er snel uitgaan...

Vanaf 1 september 2018 verandert de wetgeving en is er altijd een huurwaarborg van 3 maanden …

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jun 2018 09:12

Ik heb ze altijd netjes afgewimpeld, borg via Korfine = geen deal met mij!
Groot gelijk. En moesten alle kandidaat huurders dit doen, zou deze vorm van omzeiling van de wet, er snel uitgaan...

Vanaf 1 september 2018 verandert de wetgeving en is er altijd een huurwaarborg van 3 maanden …
Veel kans dat Korfine dan de mogelijkheid geeft om 4 of 5 maanden waarborg te vragen. Hopelijk pakt de wetgever dit achterpoortje ook aan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”