Hoe een partner zijn opzeg geven?

Davy1976
Topic Starter
Berichten: 52

Hoe een partner zijn opzeg geven?

#1 , 04 jun 2018 00:07

Hallo allemaal,


een vriendin van mij huurt bij haar ouders de bovenverdieping samen met haar vriend. Er is een gewoon standaard contact opgemaakt.
Nu gaat het daar al een hele enorm slecht en wilden ze de vriend zijn opzeg van 3 maanden geven(hij stond erop dat er een opzegperiode zou zijn conform de huurwetgeving) maar hij voelde dit aankomen en heeft zich laten opnemen in de psychiatrie. Blijkbaar zouden ze dan hem zijn opzeg niet mogen geven.
Klopt dit en indien het correct is, wat is dan de juiste procedure want hij wil dit zo lang mogelijk rekken gaan en er is de vrees dat er anders ook wel eens deurwaarders zouden kunnen komen daar hij weigert van nog te voldoen aan zijn financiële verplichtingen.


Met vriendelijke groeten

Davy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2018 09:58

Blijkbaar zouden ze dan hem zijn opzeg niet mogen geven.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. In tegendeel, een huurder die opgenomen is, moet alsnog zijn plichten voldoen (= huur betalen). De ouders kunnen de volledige huur opeisen bij de vriend als ze dit wensen. Als deze dit niet betaalt, kunnen ze het huurcontract voor de vrederechter laten stopzetten (en een nieuw geven aan enkel de dochter).

Meer info: https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 04/related
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 04 jun 2018 10:16

Je kan een huurder niet op eender welk moment opzeggen. Als de vriend een huurcontract heeft, zal het niet eenvoudig zijn om hem op korte termijn buiten te krijgen (tenzij toevallig een opzegperiode zich aanbiedt).

Het is ook aangewezen om als ouder/ verhuurder zich niet te bemoeien met de relationele problemen van hun dochter/huurder. Ik heb het al veel gezien, de ene moment slaande ruzie en moet de voordeur er aan geloven en de volgende dag zijn ze al tezamen aan het liegen dat de schade perrongeluk is aangebracht.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2018 10:31

Je kan een huurder niet op eender welk moment opzeggen.
Da's waar, maar als de huurder de huur niet betaalt, staat niets de verhuurder in de weg om naar de vrederechter te stappen op het huurcontract te laten ontbinden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”