Onmenselijk onslaapbaar appartement

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

Onmenselijk onslaapbaar appartement

#1 , 02 jun 2018 00:52

Ik huur samen met mijn moeder een appartement in een mooie ressidentie :
huurprijs 850 euro gelegen te zaventem.


Het immo kantooor en mijn huisbaas lieten ons weten dat deze ressidentie heel rustig is,
heel aangenaam wonen , het uitzicht is ook echt prachtig.

Wij hadden dan besloten deze appartement te huren.
Wij wonen hier net een jaar in deze ressidentie.
Een huurcontract van 9 jaar , waarborg 2 jaar.

De eerste dag van inwonen vonden wij het al meteen vreemd dat wij werkelijk alles van de buren hoorden. Je hoorde de buren hun tafel verschuiven, de deuren van hun keukenkasten brutaal toeslaan.

Ik vroeg op een heel vriendelijke manier aan de buren of het mogelijk zou zijn om iets minder lawaai te kunnen maken , sindsdien is de situatie veel erger geworden. De buren die boven mij en naast mij wonen zitten ons te pesten tussen 12 u en 3 uur middernacht dooor zijn tafel heen en weer te laten verschuiven en neer te laten knallen op zijn vloer. Ik schrijf nu een bericht om 12 u 29 middernacht met oordpojes in mijn oren en een hoofd telefoon een oorbeschermer. Het lawaai schiet letterlijk door de oren.

Ik ben 2 maal naar het ziekenhuis moeten gaan met hartproblemen door het verschieten van de onverwachte hevige bonken veroorzaakt door de bovenbuurman. Als wij de politie oproepen en de buren zien de politiewagen voor het appartement stoppen zij met lawaai te maken.

Ben naar het vredegerecht geweest en daar zegt de vrederechter dat ik een gerechtddeurwaarder moet inschakelen om het nachtlawaai te laten constateren. Nu is mjn vraag ....... Waar vind ik een gerechtsdeurwaarder om deze nachtelijke pesterijen te laten constateren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Siegfried
Berichten: 94

#3 , 02 jun 2018 09:51

Woonde je vroeger op een appartement? Voor mensen die woonden in een landelijke vrijstaande woning is een appartement vaak een enorme aanpassing. In een appartementsblok heb je ALTIJD een bepaalde vorm van overlast. Honden, neuken, zatlappen, hakken op de vloer, slaande deuren, vroeg/laat vertrekken van medebewoners, het nemen van een douche... zowat alles ga je horen en zeker als je, zoals jij, je erop gaat concentreren.

Nachtlawaai constateren is, als het niet om echt extreme zaken gaat, grotendeels onzin. Dat is een zaak van vele jaren met welles en nietes en een massa kosten en ergenis.

Zie de diverse zaken die in het nieuws waren, oa. "‘Slechtste buren van het land’".

Overweeg te verhuizen als je het financieel aankan.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 02 jun 2018 10:30

Een huurwaarborg van twee jaar is onwettig.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 02 jun 2018 12:28

Probeer je nu onder dat huurcontract uit te komen, met als reden geluidsoverlast?
Je wist toch vooraf dat de huur veeeel te hoog was voor het inkomen van uw moeder en u zelfs tezamen. 2200 € en jij werkloos, en dan een appartement huren met een huur van 850 € per maand ( 5 maanden geleden van dat blijkbaar nog 1100 € per maand)
Een deurwaarder laten komen om die overlast s'nachts te laten vaststellen zal u een veelvoud van de maandelijkse huur kosten.

Fortuin
Berichten: 1013

#6 , 02 jun 2018 15:55

Een huurwaarborg van twee jaar is onwettig.
Hij zal wel 2 maanden bedoelen eh..

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 02 jun 2018 17:24

TS heeft deze vraag al verschillende malen op dit forum gesteld.
Ik dacht dat er voldoende antwoorden waren gegeven.

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

#8 , 02 jun 2018 19:32

Het ga om pesterijen en niet om zomaar nachtlawaai.
Opzettelijk lawaai maken tussen 12 en 3 uur middernacht.

Het regelement van het sindicus wordt ook niet nageleefd.
Iedere bewoner in deze ressidentie heeft een reglement waar hij zich moet aan houden. Ook van de huisbaas heeft iedere huurder een regelment gekregen.

Er wordt niets van dat regelment gerespecteerd.
De vrederechter gaf mij gelijk.

De huurder moet de huisbaas oproepen , zodat de huisbaas kan constateren hoe de bovenbuur zich amuseerd met de mensen wakker te slaan tussen 12 en 3 uur middernacht.

Aan de hand van sommige reacties die ik lees is dit forum , plaatsen sommige zomaar rommel .

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 02 jun 2018 20:12

De huisbaas heeft hier niets mee te maken.
Welke vrederechter heeft dat gevonnist?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 02 jun 2018 20:28

Vraag aan de politie of ze niet in burger de overlast kunnen komen vaststellen...
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Huren”