Enkele vraagjes mbt loonsbeslag

Duck@
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Enkele vraagjes mbt loonsbeslag

#1 , 31 mei 2018 18:41

Recent,

Heb ik een huurder die huurachterstand opbouwt (met hulp v het ocmw).....Nu ik ben absoluut niet van plan om het zo te laten............want dat soort types gaan v streek tot streek......in feite is het simpel er is een contract met voorwaarden en condities als getekend volg (huurder/verhuurder)je het contract met de letter.Toch lijken sommige mensen het niet te begrijpen,......Echter het vershil zit er in.Als je als verhuurder je plichten niet nakomt,....dan stopt uitbetaling huur....Als de huurder zijn plichten niet nakomt ,....dan neemt hij zijn telefoon niet op ; en mag je x aantal aangetekende zendingen sture en 3 maand wachten voor je kan beginnen.En dan verwacht men nadat je hun spelletjes hebt meegespeeld nog sympathie voor hun situatie ..... niet dus.Er is dringend nood aan een p2p (anonieme db) voor wandbetalers Name and Shame them

Nu concreet:
Stel huurder x verlaat het pand en laat een openstaande schuld na.
Stel op het moment dat de huurder het pand verlaat verdient hij minder dan 1000eu(bewust v voltijds naar deeltijds) (maw geen loonsbeslag mogelijk wegens te laag inkomen).
Nu mijn vraag is stel huurder x neemt nadat alles afgerond is (na oordeel geen loonbeslag mogelijk) weer een fulltime djob aan.Kan ik dan opnieuw loonsbeslag aanvragen?hoe word ik (shuldeiser)op de hoogte gebracht wanneer huurder x de grens overshrijd waarna loonsbeslag weer mogelijk is?
en tot hoe ver na ontstaan v een schuld kan men loonsbeslag laten leggen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2018 19:15

Jij word niet op de hoogte gebracht dit moet je zelf uitzoeken !

Zorg in de 1ste plaats dat je een vonnis heeft anders kan je geen loonbeslag leggen !

Verjaringstermijn achterstallige huurgelden: 5 jaar (2277 B.W.)
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Duck@
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2018 20:07

"Zorg in de 1ste plaats dat je een vonnis heeft anders kan je geen loonbeslag leggen !"
Een vonis heb ik zowiezo,de huurder heeft leterlijk alle contract voorwaarden aan zen laars gelapt ,....

"Jij word niet op de hoogte gebracht dit moet je zelf uitzoeken !"
hoe dan?Er is nog zo iets als de privacy wetgeving/maw kan het niet gaan vragen aan de rva

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mei 2018 21:08

Er is geen enkele dienst die u gaat verwittigen als hij verhuist of een vaste job gaat hebben, dit moet je zelf opvolgen.
Je zegt een vonnis heb ik sowieso, maar is dit ooit door de vrederechter uitgesproken en heeft je dit vonnis laten betekenen door een deurwaarder.?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 01 jun 2018 20:53

Met hulp van het OCMW -- verklaar u nader?
Bedoeld u dat hij in budgetbeheer is dan is dat een wettelijke regeling.
Maar dan zou u daar toch van op de hoogte moeten zijn?
OCMW kan zomaar niet contracten wijzigen dan mits toestemming partijen alleen een rechter kan dat.

Terug naar “Huren”