Huurwaarborg

Freddy.b
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 27 mei 2018 13:49

Dag allemaal,

Afgelopen zomer 1 Augustus 2017 Huurde ik een appartement volgens een 3-6-9 Contract.
Al onmiddelijk werd duidelijk dat er veel geluidsoverlast was van de buren in het huis ernaast.
Het gaat hier voornamelijk over luide muziek, feestjes, ... .
Ik heb dan ook besloten om er in het eerste jaar van het huurcontract uit te gaan aangezien dit zwaar op mijn nachtrust begon te wegen.
Nu ben ik ( officieel)) te weten gekomen dat de vorige huurders hier ook al klachten over hadden en dit hadden gemeld zowel aan de huisbaas als aan het immokantoor.
Zij hebben echter nooit iets vermeld hierover.
Aangezien ik in het eerste jaar van het huurcontract ben vertrokken moet ik dus 3 maanden huur betalen maar vroeg ik me dus af of ik daar iets aan kan doen gezien het feit dat ze verhuurder niets van de geluidsoverlast op voorhand heeft gezegd?

MVG
Freddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 mei 2018 15:22

Er is geen meldingsplicht van burenoverlast. Wat voor de ene overlast is, is dat niet voor de andere.
Je had telkenmale klacht moeten neerleggen bij de politie. Dan was je er mogelijks voor een rechtbank onderuit gekunnen

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 27 mei 2018 19:51

Niets belet u ergens anders te gaan slapen.
Evenmin dat u de opzeg laat lopen tot september zodat u een maand minder schadevergoeding moet betalen.
Opgelet huurwaarborg kan daar wettelijk niet voor gebruikt worden.

Reclame

Terug naar “Huren”