Verhuurder eist dat huurder herbehangen betaald

Marsam
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuurder eist dat huurder herbehangen betaald

#1 , 27 mei 2018 13:10

In juni verlaat ik mijn appartement.
Bij aanvang van het huurcontract hebben we in de living het behang - dat op vele plaatsen loshing - verwijdert en de muren geschilderd.
De huisbaas wil de muren terug behangen. Nu eist de huisbaas dat de kosten van het herbehangen ten laste van de huurder komen. De argumentatie is dat de muren te oneffen zijn om ze zo te laten. ( Het app is wel al terug verhuurd).
Mag de huisbaas de kosten voor herbehangen doorrekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 27 mei 2018 13:35

wat staat hierover in de overeenkomst?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 mei 2018 15:16

En staat dit behang beschreven in de ingaande plaatsbeschrijving, en hoe? Stond er dat loshangend was? Hoe oud was dit behang?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 27 mei 2018 19:53

En hoelang woonde u er nu al?

Ellixhirion
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 mei 2018 07:57

Als er in de plaatsbeschrijving staat dat er behang ging aan de muren, moet u de woonst in dezelfde staat terug afgeven.

Als er geen beschrijving is, kan de eigenaar niet eisen.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 28 mei 2018 10:16

Als er in de plaatsbeschrijving staat dat er behang ging aan de muren, moet u de woonst in dezelfde staat terug afgeven.

Als er geen beschrijving is, kan de eigenaar niet eisen.

niet noodzakelijk, als het behang in slechte staat is, of zoals in dit geval los hangt, dan kan het verwijderen ervan en het schilderen van de muren als een waardig alternatief worden aanzien.

Marsam
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 mei 2018 17:20

Bedankt voor de reacties. Ik weet voorlopig genoeg voor een eerste reactie. Wordt vervolgd.

Terug naar “Huren”