Plaatsbeschrijving op laatste dag van de maand/in het weekend?

Kenaui
Topic Starter
Berichten: 7

Plaatsbeschrijving op laatste dag van de maand/in het weekend?

#1 , 24 mei 2018 18:47

Wie beslist wanneer de plaatsbeschrijving en sleutel overdracht plaatsvindt? Huurder of verhuurder?

Huis wordt gehuurd tem zaterdag 30 juni 2018. Kan de huurder een plaatsbeschrijving door externe expert vragen op deze (weekend) dag, rond 18h?
Of kan de verhuurder eisen dat dit op de laatste werkdag binnen de kantooruren moet plaatsvinden? Dus de dag ervoor, vrijdag de 29ste terwijl er nog huur betaald is tot einde maand

Nieuwe huis pas beschikbaar vanaf 30 juni.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 mei 2018 20:02

Doe dat best op vrijdag. Wat scheelt het nu om 1/30 st van de huur te verliezen door de PB 1 dag vroeger te maken. Of vraag of ze op maandag kan gemaakt worden. Een eventuele procedure zal u een veelvoud van die huur kosten.

Kenaui
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 25 mei 2018 22:09

Het probleem met een plaatsbeschrijving op vrijdag is dat je dan een nacht op straat staat... Na de plaatsbeschrijving moeten de sleutels afgegeven worden. Als dit op vrijdag is en je mag pas op zaterdag in je nieuwe huis...

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 mei 2018 09:03

Dan heb je slecht uw planning gemaakt. Je kende die data toch vooraf
Bij verhuis steeds een bufferperiode voorzien bvb 1 maand. Dat kost u weliswaar 1 maand huur, maar dan heb je dergelijke idiote situatie niet voor.

Kenaui
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 27 mei 2018 18:32

Hier is helemaal niets slecht gepland, en je grove antwoord helpt niemand verder. Mijn vraag was gewoon kan de huurder eisen dat de plaatsbeschrijving op de laatste dag dat hij huur betaald plaatsvindt, als deze dag in het weekend valt. Het gaat trouwens niet om mij en mijn idiote planning, ik probeer iemand te helpen die een maand weggesmeten huur best kan missen

JorisB
Berichten: 78

#6 , 29 mei 2018 17:15

Dan kunt u die 'iemand' misschien nog het beste helpen door hem/haar één nacht onderdak te verschaffen.

Ik neem aan dat zijn/haar huurcontract pas ingaat op 1 juli? Dan wordt er hij deze nieuwe verhuurder ook van een gunst genoten om er een dag vroeger in te trekken dan voorzien. Deze gunst was waarschijnlijk ook maar mogelijk omdat een voorgaande huurder een bepaalde overlapping in zijn beide woonsten voorzag.

Jaren geleden nog meegemaakt dat er met een huurder om 20u was afgesproken om de uitgaande plaatsbeschrijving op te maken. Om 19u50 arriveerde hij met de bus en één kameraad om te verhuizen. Er zouden nog 5 vrienden -eveneens met de bus- komen om te helpen. Uiteraard geen kat gezien. Uiteindelijk met vijf (2 buren die hem graag kwijt waren kwamen graag helpen) de hele living, keuken, badkamer, slaapkamer en volgestampt keldertje leeg gemaakt en in de garage geplaatst, zodat er rond middernacht aan de plaatsbeschrijving kon begonnen worden. Dát was pas slechte planning. :(

Terug naar “Huren”