huurhuis

Biker
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huurhuis

#1 , 24 mei 2018 11:57

beste,
mijn schoonmoeder woont in een huurhuis we hebben een aangetekende brief verstuurd voor de 3 maanden vooropzeg ze woonde daar ondertussen 18 jaar
haar bulex was stuk van ouderdom en de verhuurder wilde hem niet maken of vervangen na meermaals vragen zouden er een willen kopen en zouden wij hem moeten laten plaatsen ondertussen zat ze al 2 maanden zonder warm water
ze is nu verhuist naar een sociale woning voor dit probleem
we zijn ondertussen bijna aan de derde maand
er waren ondertussen na de vooropzeg 2 mensen geweest voor een offerte voor de bulex nu gaan ze hem wel laten vervangen
mijn schoonmoeder is ondertussen verhuist naar haar sociale woning alsook haar aanpassing van de gemeente is gedaan zodat haar domicile op haar nieuwe woning staat
de inboedel is weg enkel haar gasfonius en 2 gasvuren die van haar zijn moet ik nog verhuizen
de mens die de bulex wilde plaatsen belde mij voor een afspraak ik heb met hem afgesproken om hem een sleutel te geven omdat wij moeten werken die hij dan in de brievenbus mag steken als hij gedaan heeft
nu gaan we achter de sleutel die in de brievenbus zit en zien we een ladder staan en behangpapier dat is afgetrokken + vochtplekken die deels zijn uitgekapt blijkbaar afgesproken samen met de mens die de bulex kwam plaatsen om binnen al te beginnen werken
mijn vraag is nu mag de huishuurbaas al werken uitvoeren tijdens de vooropzeg als we nog achter deze maand een maand huishuur moeten betalen en er nog deels vuren in staan van ons en geen plaatsbeschrijvingen samen is gedaan van eventuele beschadigingen alsook onze gas en electriciteit en water dat nog niet is afgesloten
het pand staat wel leeg en mijn schoonmoeder woont op haar nieuwe woning nu en is op die plaats ingeschreven op de gemeente
ze willen er in werken en ons nog de huishuur ook laten betalen en van onze energie verbruiken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 mei 2018 12:39

Dat mag hij niet Hij pleegt huisvredebreuk. Stuur hem een aangetekende brief, en vraag om de 3 de maand niet te hoeven betalen. Als hij niet wil toegeven, verander dan het slot in de deur, en steek het terug bij einde huur en opmaak plaatsbeschrijving.
Op de PB zelf zou ik dan wel noteren en tegentekenen dat verhuurder al 1 maas die er al isnd werken uitvoerde in het pand, zonder uw toestemming en dat je daardoor geen schade erkend. (als die er al zou zijn)

Reclame

Terug naar “Huren”