Eigenaar dreigt met huurschade

Vaeyens
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Eigenaar dreigt met huurschade

#1 , 13 mei 2018 20:36

Beste , wanneer een huurder een woning verlaat , is er dan een maximumperiode dat de eigenaar de tijd heeft om huurschade te vragen ? De woning staat inmiddels 6 maand leeg te verkrotten en de eigenaar dreigt met een schadevergoeding. Hij zou een eenzijdig opgemaakte expertise laten opmaken hebben ( weet niet of dit waar is ) . Hoe lang kan hij dreigen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 13 mei 2018 20:54

Was er een huurwaarborg? Heb je die teruggekregen? Was er een ingaande plaatsbeschrijving? (samen ondertekend?) Was er een uitgaande plaatsbeschrijving?...Heeft de huiseigenaar meteen na je vertrek geklaagd over huurschade? Heeft hij pas na maanden geklaagd over huurschade?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 13 mei 2018 20:58

Eigenaar heeft enkel het moment van uittrede de tijd om de schade vast te stellen, en daarna 10 jaar (ik dacht dat er geen uitzondering was op de standaard regel hiervoor) de tijd om dit bedrag te innen.

Een eenzijdig gemaakt verslag is niets waard. Enerzijds omdat het eenzijdig is, anderzijds omdat de woning al 6 maanden leeg staat, waarin iemand anders dan de ex-huurder schade zou kunnen toegebracht hebben.

Ik ga er wel van uit dat de huur normaal opgezegd is, en de huurder dus 6 maanden geleden op correcte wijze vertrokken is.
Ik merk dat er geen uittredende plaatsbeschrijving geweest is, en ik stel de vraag of er wel een intredende PB geweest is?

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 mei 2018 09:36

heb je de sleutels afgegeven? Heeft hij voor ontvangst getekend? Werd de huurwaarborg al terugbetaald?

Terug naar “Huren”