Appartement gezocht met 4 kinderen.

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

Appartement gezocht met 4 kinderen.

#1 , 12 mei 2018 21:02

Goedenavondt allemaal.

Ik ben zelf al een tijdje opzoek naar een appartement .
Ik krijg altijd de probleem dat ik wordt afgewezen omdat ze zeggen 4 kinderen is te veel en dat de huis/appartement te Klein is. En gemeente dat niet gaat goed keuren .
Nu heb ik een 2 a 3 slaapkamer appartement gevonden en is best een groot appartement alleen heb op het nippertje de huisbaas kunnen overtuigen om ons de appartement te verhuren.
Mijn vraag is in hoeverre kan gemeente er een probleem van maken ?
Of klopt dit gewoon niet en willen gewoonweg niet verhuren aan je.

Merci boucoup.
Life is a journey enjoy the ride.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 12 mei 2018 22:55

Een woning die door een privépersoon te huur wordt aangeboden, daar heeft de gemeente niets in te beslissen mbt het aantal personen. Een 3slaapkamerappartement met 4 kinderen is overigens best leefbaar. De enige situatie waarin de gemeente een punt zou kunnen maken is dat bijvoorbeeld een 1kamerappartement bewoond wordt door 10 mensen en er geluids- en toestandenoverlast voor de buurt zou zijn.

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2018 10:15

Bij ons is er een protocol: bij de Xste inschrijving op eenzelfde adres gaat een ambtenaar mee met de wijkagent om vast te stellen of het al dan niet om het overschrijden van de bezettingsnorm gaat. Indien nodig wordt de eigenaar dan verwittigd, die de nodige stappen kan ondernemen.

Voor hoeveel huurders een woning geschikt is, wordt bepaald door de regelgeving van de Vlaamse Wooncode. Dat hangt vooral samen met de oppervlakte (en soms ook hoogte) van de leefruimtes.

Normaal is een 3-slaapkamer appartement dus geschikt voor 4 of meer bewoners, afhankelijk van de oppervlakte van de ruimtes.

Reclame

Terug naar “Huren”