Recht op schadevergoeding?

Deborah T
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

Recht op schadevergoeding?

#1 , 09 mei 2018 23:00

Beste leden

Begin november 2017 werd een onderzoek uitgevoerd ivm de woningkwaliteit van mijn huurwoning. Ik ben huurder.

Het technisch verslag kreeg een eindbeoordeling van 68 punten. De eigenaar/verhuurder kreeg 1 maand te tijd om te reageren. Anders zou het dossier naar Wonen Vlaanderen gaan om de procedure tot ongeschikt- en onbewoonbaarheidsverklaring op te starten.

In januari voerde de eigenaar een aantal werken uit, oa het installeren van een volledig nieuwe centrale verwarming met condensatie ketel die nog steeds geen installatiegoedkeuring (opleverings attest ) kreeg van een erkende technicus.
De grootste mankementen heeft hij aangepakt of deskundig verstopt.

Begin april kwam de herkeuring. Vandaag kreeg ik het verslag van de gemeente. De woning heeft 26 punten en alweer krijgt de eigenaar een maand de tijd om te reageren. Indien hij niet reageert gaat dossier naar Wonen Vlaanderen om die procedure op te starten.

Sinds begin december heb ik een zolderkamer en zolder leeggemaakt omdat de huisbaas daar wou starten. Hij zou dak isoleren en de kamer renoveren.
Hij begon aan het dak maar stopte halverwege 1 kant van het dak.
Sinds januari liggen op mijn zolderruimtes dus rollen isolatie materiaal alsook andere spullen die gebruikt zijn of afval zijn van de werken die wel uitgevoerd zijn. De oude boiler van de badkamer die ligt daar bvb, afval platen van badkamer af te werken,...
Ik kan die verdieping niet gebruiken en heb mn spullen in andere ruimtes staan waar ze in de weg staan.

Ik dacht dat je na 40 dagen werken schade vergoeding kon vragen.
Is dit ook als er een dossier is opgestart bij de gemeente.
De noodzakelijke werken waarvoor ik toegang diende te verlenen zijn al lang voorbij en duurden 2 weken.

Die zolderverdieping is niet noodzakelijk maar ik kan hem niet gebruiken.

2 vragen heb ik nu
- kan ik schade vergoeding vragen ivm met het niet kunnen gebruiken van de zolderverdieping sinds december 2017 tot heden
- de werken die nog uitgevoerd moeten worden, in welke mate moet ik de huisbaas verplicht toegang geven? Hij maakt namelijk steeds veel te laat een afspraak en reageert nogal nijdig als ik dan niet thuis kan zijn.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”