Opzeg huurcontract 3 jaar

Liese_w
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzeg huurcontract 3 jaar

#1 , 09 mei 2018 18:56

Ik heb even een vraag. Mijn vriend en ik huren sinds december 2017 een appartementje maar helaas wonen wij hier echt niet graag. Wij hebben nu een huisje gezien die te huur staat die vanaf augustus beschikbaar zou zijn. Wij zouden heel graag onze huur opzeggen om daar te gaan wonen. Nu heb ik gehoord dat je een contract van korte termijn niet kan opzeggen, ook niet met een opzegtermijn. In het contract staat:

"De huurders kunnen de huur jaarlijks op 19 december beëindigen, mits het in acht nemen van een opzegperiode van 3 maanden. De opzeg wordt per aangetekend schrijven betekend. "

Betekent dit dan dat wij enkel in december onze huur kunnen beïndigen? Ik snap er niet veel van.;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 09 mei 2018 20:16

Als dat in uw contract staat kan het dus wel.
Dus tegen 1 september opzeggen. U kan ook daarvoor uw brief al sturen
U kan dan het huis huren vanaf augustus - u betaald dan wel enkele maanden dubbel maar mogelijk wil de verhuurder wel een maand laten vallen. Zeker als hij al vroeger de mogelijkheid heeft om jullie appartement op de markt te zetten.

Reclame

Terug naar “Huren”