huurprijs

Glen.vs
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

huurprijs

#1 , 08 mei 2018 18:15

Beste lezer,


ik ga afstuderen als bachelor Elektromechanica in juni 2018. momenteel woon ik op een kot, maar moet hier dus uit tegen het einde van de zomer.

ik heb een aanbieding gekregen van een detacheringsbureau uit NL. Ze zeggen mij een nettoloon te kunnen geven van 1850 -1900 Euro netto/maand. Ze zeggen ook dat het bedrijf waarvoor ik dan zou werken via het detacheringsbureau een hoger loon kan geven (afhankelijk van het bedrijf natuurlijk).

nu is er een appartementje dat me écht super hard aanspreekt, maar dit appartement kost 680 euro/maand incl. gemeenschappelijke kosten.
als ik de 1/3e regel hierop zou toepassen kom ik elke maand zo'n 64 euro te kort.

Het appartementje is zo (!) mooi. maar ik wil me natuurlijk niet in de schulden werken.
Daarom graag jullie advies.


groetjes,
G.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#2 , 08 mei 2018 18:43

Kort geheugen heb je!
Je hebt uw vraag al gesteld op dit forum.
Aangezien wonen één van de basisbehoeftes is, heb je niet veel keus en zal je toch iets moeten huren voor het begin van het nieuwe schooljaar. In de regio van Gent ga je niet veel goedkoper kunnen wonen.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 08 mei 2018 22:19

Hoe hoger je loon en/of hoe zuiniger je leeft, hoe minder relevant de 1/3 regel is. 1900 EUR netto per maand is een meer dan behoorlijk startersloon.

Ik zou me meer zorgen maken of je de beste kandidaat bent in de ogen van de verhuurder. Op een krappe markt als Gent zijn er ongetwijfeld kapers op de kust.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Glen.vs
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mei 2018 22:29

Dank voor jullie antwoord. Ja ik weet dat ik al eens een gelijkaardige vraag gesteld heb :D maar ik wil gewoon niet "ja" zeggen tegen 680 euro per maand en als dat dan achteraf blijkt te duur te zijn en ik in de problemen geraak.

en het is in Geel dat ik woon (en ga wonen waarschijnlijk) :D

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 09 mei 2018 00:19

Geen idee waar Gent vandaan kwam. Defecte glazen bol waarschinlijk. ;)

Alles hangt af van uw uitgavenpatroon. Als u de tering naar de nering zet en een spaarbuffer opbouwt, dan is de kans alweer een stuk kleiner dat u in de problemen komt. Financiële problemen ontstaan meestal niet louter door 40% v.h. inkomen aan huisvesting te spenderen...
"sowieso" schrijf je zo.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 mei 2018 09:42

Mijn ervaring is dat men zich in appartementen vaak verslikt in de energieprijs als het elektrisch verwarmd wordt. Verwarmen op gas is een stuk goedkoper.

Terug naar “Huren”