Huurcontract

Silvie688
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huurcontract

#1 , 04 mei 2018 19:43

Hallo,

Ik wou even hier informeren omdat de vraag beetje lastig te stellen is aan personen die ik ken.

Ik huur sinds 5 j een woning die eerst diende als handelshuur. Echter 2j geleden kwam ik door de zaak in geldproblemen. Ik ben de zaak toen gestopt met een achtestand van huur. Welgetelt 6 maanden. Ik heb een bevel van de rechtbank gehad en moest de woning verlaten. Dit was samen met het faillisement van de zaak.
Na lang overleggen mocht ik de woning dan toch nog verder huren indien ik alles betaalde en steeds op voorhand de huur betaalde. Zodat de eigenaar een zekerheid had.
Zo gezegd en zo gedaan ook, telkens op voorhand betaald. Alle achterstand met bloed zweet en tranen ingehaald.
Sindsdien huur ik nog steeds, al 2j zonder geldig contract. Omdat deze voor de rechtbank nietig was verklaard.
Mijn vraag nu.. tot heden is de huur steeds correct betaald. Kan mijn eigenaar nog steeds van dag op dag buiten zetten? Of is er een stilzwijgend verlening van het contract.
Wij willen gewoon beetje zekerheid. Dat we niet met alles dag op dag buiten kunnen gezet worden met onze inboeldel en kinderen.

Alvast bedankt voor de info.

Gr S.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 04 mei 2018 20:57

U huurt al 2 jaar mondeling.
Maar is de bestemming van het pand nu gewijzigd of was er een woonst aan verbonden.
Dan valt u gewoon onder de woninghuurwet mondelinge contracten.
Eens lezen.
Vnaf pag 62 of zo staan er schema's.
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Silvie688
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2018 21:09

Nee de bestemming is nog steeds hetzelfde. Het betreft een woning/handel. Dus enkel een woning. Geen winkel dergelijke...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 04 mei 2018 22:16

Dus handel zonder winkel?
Hopelijk betalen jullie via overschrijving met steeds vermelding huur woning maand.
Eigenaar moet op handelshuur veel belasting betalen en geen op woninghuur.
Terwijl het een vermoedelijk bij gemeente ingeschreven staat als handelspand.

Silvie688
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mei 2018 00:06

Ja steeds met vermelding ‘huur en adres’

Terug naar “Huren”