Opzegging huur contract

Wendy'
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Opzegging huur contract

#1 , 03 mei 2018 08:38

Goede dag. Ik heb een probleem met mijn huisbaas. Ik heb onlangs een brief gekregen dat mijn huurovereenkomst opgezocht wordt van af te beginnen Juli 2024. Een maand later stuurt hij me weer een brief met de vraag of ik binnen het jaar zal vertrekken met vergoeding 3 maanden gratis huishuur. Ik ben daar niet op in gegaan. 14 dagen later nu dus krijg ik een brief dat ik het appartement moet verlaten binnen de 6 maanden. Wegens renovatiewerken. Maar de renovatie werken zijn al een jaar bezig. Mijn buurman hebben ze een ander appartement gegeven in het gebouw +4 maanden gratis huishuur. Bij mijn opzegging brief zit ook geen bewijs van werken bij. + het artikel nummer dat hij naar verwijst in de brief zegt hij dat hij zelf daar komt wonen. Maar toch zegt hij dat hij gaat renoveren. Nu probeer ik mijn huisbaas nog te contacteren. Ik kan hem niet meer contacteren. En als hij opneemt met zijn gsm zecht hij dat hij David niet is. Telkens neemt hij op met een andere naam. Wat moet ik nu doen? Al vast bedankt groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wendy'
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mei 2018 08:44

Goede dag. Ik heb een probleem met mijn huisbaas. Ik heb onlangs een brief gekregen dat mijn huurovereenkomst opgezocht wordt van af te beginnen Juli 2024. Een maand later stuurt hij me weer een brief met de vraag of ik binnen het jaar zal vertrekken met vergoeding 3 maanden gratis huishuur. Ik ben daar niet op in gegaan. 14 dagen later nu dus krijg ik een brief dat ik het appartement moet verlaten binnen de 6 maanden. Wegens renovatiewerken. Maar de renovatie werken zijn al een jaar bezig. Mijn buurman hebben ze een ander appartement gegeven in het gebouw +4 maanden gratis huishuur. Bij mijn opzegging brief zit ook geen bewijs van werken bij. + het artikel nummer dat hij naar verwijst in de brief zegt hij dat hij zelf daar komt wonen. Maar toch zegt hij dat hij gaat renoveren. Nu probeer ik mijn huisbaas nog te contacteren. Ik kan hem niet meer contacteren. En als hij opneemt met zijn gsm zecht hij dat hij David niet is. Telkens neemt hij op met een andere naam. Wat moet ik nu doen? Al vast bedankt groetjes

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 03 mei 2018 08:56

Stuur een aangetekend schrijven naar het adres dat je van hem hebt met de mededeling dat je zijn opzegbrief goed hebt ontvangen, maar dat de opzeg nietig is. Met vriendelijke groeten. :)
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Wendy'
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mei 2018 10:09

Maar is de opzeg wel nietig dat vraag ik mij af. Dat ik geen dinges onderneem wat niet mag he? Groetjes

Wendy'
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 mei 2018 12:36

Goede dag. Ik heb een probleem met mijn huisbaas. Ik heb onlangs een brief gekregen dat mijn huurovereenkomst opgezocht wordt van af te beginnen Juli 2024. Een maand later stuurt hij me weer een brief met de vraag of ik binnen het jaar zal vertrekken met vergoeding 3 maanden gratis huishuur. Ik ben daar niet op in gegaan. 14 dagen later nu dus krijg ik een brief dat ik het appartement moet verlaten binnen de 6 maanden. Wegens renovatiewerken. Maar de renovatie werken zijn al een jaar bezig. Mijn buurman hebben ze een ander appartement gegeven in het gebouw +4 maanden gratis huishuur. Bij mijn opzegging brief zit ook geen bewijs van werken bij. + het artikel nummer dat hij naar verwijst in de brief zegt hij dat hij zelf daar komt wonen. Maar toch zegt hij dat hij gaat renoveren. Nu probeer ik mijn huisbaas nog te contacteren. Ik kan hem niet meer contacteren. En als hij opneemt met zijn gsm zecht hij dat hij David niet is. Telkens neemt hij op met een andere naam. Wat moet ik nu doen? Al vast bedankt groetjes

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 03 mei 2018 12:38

Maar is de opzeg wel nietig dat vraag ik mij af. Dat ik geen dinges onderneem wat niet mag he? Groetjes
Tuurlijk is het nietig. Verhuurder kan enkel opzeggen voor renovatie aan het eind van een driejarige periode en moet het bewijs van de geplande werken bijvoegen.

Bij opzeg voor eigen bewoning moet hij vermelden wie er komt wonen én de graad van verwantschap als het iemand ander dan de verhuurder zelf is.

Het laatste wat u echter moet doen, is hem vertellen waarom zijn opzeg nietig is. Laat hem dat maar zelf uitzoeken.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Huren”