#5 , 02 mei 2018 16:20
Algemene voorwaarden :
Artikel 9 : de huurdezr zal aan de verhuurder zijn deel betalen, in
de lasten van het geheel van het onroerend goed waarvan het verhuurde goed deel uitmaakt,
op basis van de afrekeningen van de verhuurder of syndicus. Deze lasten omvatten de uitgaven gedaan door de mede-eigendom
voor rekening van de bewoners, waaronder onder meer worden begrepen de kosten van verbruik en onderhoud, zoals water, gas, electriciteit
en verwarming, de kosten voor onderhoud en verzekering van de
liften en gemeenschapelijke of indiv. verwarmingsinstalatie, verluchting en andere technische uitrustingen, de vergoeding van de syndicus, de lonen,
en sociale lasten voor de concierge, alsmede voor het personeel belast met onderhoud
en herstelling van de gemene delen. Deze opsomming is niet limitatief.
De huurder zal aan de verhuurder, samen met de huur en op dezelfgde vervaldag, de provisie overmaken vermeld in de bijzondere voorwaarden
onder de letter G. Bij ontvangst van de afrekening zal de verhuurder of de huurder onmiddelliojk aan de andere party het verschil overmaken tussen het
reeds gestorte provisie en de reele kosten. Het bedrag van de provisie zal jaarlijks herzien worden op basis van de reele bedragen
van het afgelopen jaar. De huurder verklaart kennis ghenomen te hebben van de bepalingen van de statuten en het rezgelment van
orde, en deze, evenals de beslissingezn van de algemene vergadering te zullen eerbiedigen...
bijzondere voorwaarden :
G Lasten en provisies ;
provisies : 150euro voor gemeenschappelijke delen, water en verwarming
Electriciteit : individueel
De verhuurder bezorgde mij een deel van de afrekening die hij kreeg van de syn,dicus. Hierop staan alle kosten, bijna alles is voor rekening van de huurder
(frais de conciergerie, entretiuen et petit materiel, electricite des communs, entretien chauffage et assenseurs, fais d'administration,
entretien garages et jardin, frais privatifs locataires), in totaal dus 1300euro
Volgende kosten staan vermeld als kosten voor de eigenaar, maar ik merk nu net dat de eigenaar deze ook gewoon doorrekent aan mij :
frais de copropriete (71euro), travaux & frais immobiliers (39euro),
traveaux chauffage (7eur), nog is frais de copropriete (1,83euro) en frais privatyifs proprietaires : 15euro...
Het gaat om een gebouw met 3 ingangen (3 huisnummers).. elke ingang geeft toegang tot 6 verdiepen, met op elk verdiep 2 appartementen en 1 studo : dus 3 X 6 X 3 : dus 54 woningen.
De concierge huurt eveneens een appartement, zij heeft een contract van 20u voor poetsen van de gangen en buitenzetten vuilnis