enkele vraagjes ivm aangerekende kosten huurappartement

huurdertje911
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Re: enkele vraagjes ivm aangerekende kosten huurappartement

#16 , 02 mei 2018 22:42

Ja het bedrag dat u betaalt lijkt me normaal.
Was dat uw vraag want het is niet erg duidelijk. wat u wil horen.
Stelde u geen vraag over de lift? Heb ik die niet beantwoord?

Om te weten of ze u onroerende voorheffing aanrekenen moet je de kostenafrekening bekijken.
Wij hebben die niet! Men mag ze u alleszins niet aanrekenen.
U bent verhuurder/mede eigenaar? :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#17 , 02 mei 2018 22:43

Hoe wordt de syndicus betaald? Een bedrag per appartement /per maand? Dan zijn daar normaal al zijn administratieve kosten inbegrepen, en mag hij er geen bijkomend meer aanrekenen. Maar daarom moeten we ook zijn contract kennen.
Dit zijn de totaalbedragen van de afrekening :
1. Frais de coppropriete 6734euro (waarvan 71euro ten laste van eigenaar staat erbij, maar doorgerekend aan mij
2. Frais d'administration 13486(waarvan 142euro ten laste vd huurder)

dat is 20.000euro samen... stevig bedrag wel...kan me niet voorstellen dat dit allemaal naar de syndicus gaat....

Ik probeer te weten te komen hoe de syndic betaald word, maar tot nu toe niemand hier die daarop kon antwoorden..
De syndicus krijgt provisies via de eigenaars die lid zijn van de Vereniging van Mede-Eigenaars.
Met die 20 000 EUR betaalt de syndicus de facturen van de Vereniging van Mede-Eigenaars en een deel ervan is zijn ereloon, vergoeding voor zijn werk.
Maar een huurder moet zich daar niets van aantrekken, enkel het deel van de kosten betalen zoals vermeld in het door hem ondertekende huurcontract.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

huurdertje911
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 mei 2018 12:13

"in het huurcontract staat idd vermeld dat kosten syndicus en concierge voor de huurder zijn:)"

Je hebt zelf het antwoord gegeven. Ja, die met je betalen want je hebt dat contract ondertekend.

iK contacteerde het immo kantoor dat het contract opstelde. Zij zijn van mening dat de bepalingen opgenomen in deel B van het contract van toepassing zijn, omdat dit deel de "persoonlijke gegevens en variabelen van het contract bevat. (in de algemene voorwaarden staat bvb ook geen huisdieren, in de bijzondere bepalingen staat huisdieren toegelaten)

Maar volgens u is dit dan niet correct ??

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 03 mei 2018 13:14

Hoe denkt u dat ik dat deel B kan lezen?
Ik heb u reeds geantwoord dat de voorwaarden van uw huurcontract van toepassing zijn. Als die in deel B van uw contract staan dan zijn dat de voorwaarden.
U vergeet dat wij het contract niet onder ogen hebben!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

huurdertje911
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#20 , 04 mei 2018 05:06

Hoe denkt u dat ik dat deel B kan lezen?
Ik heb u reeds geantwoord dat de voorwaarden van uw huurcontract van toepassing zijn. Als die in deel B van uw contract staan dan zijn dat de voorwaarden.
U vergeet dat wij het contract niet onder ogen hebben!
Toe maar...misschien iets beter lezen voordat u compleet foutieve en/of nutteloze info begint te geven

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 04 mei 2018 08:03

Personen die hier raad vragen zouden content mogen zijn dat ze hier met die vragen terecht kunnen, en niet beginnen kritiek te hebben op de persoon die probeert hen van antwoord te dienen , ook als het antwoord hen niet aanstaat. :evil:
Zijt tevreden dat die forum uberhoubt bestaat.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 04 mei 2018 08:33

:

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#23 , 04 mei 2018 14:02

Hoe denkt u dat ik dat deel B kan lezen?
Ik heb u reeds geantwoord dat de voorwaarden van uw huurcontract van toepassing zijn. Als die in deel B van uw contract staan dan zijn dat de voorwaarden.
U vergeet dat wij het contract niet onder ogen hebben!
Toe maar...misschien iets beter lezen voordat u compleet foutieve en/of nutteloze info begint te geven
Anderen zullen u misschien een beter antwoord kunnen geven.
Volgens mij ben u een troll of erger.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

huurdertje911
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#24 , 08 mei 2018 23:56

[quote="mava105"]Personen die hier raad vragen zouden content mogen zijn dat ze hier met die vragen terecht kunnen, en niet beginnen kritiek te hebben op de persoon die probeert hen van antwoord te dienen , ook als het antwoord hen niet aanstaat. :evil:
Zijt tevreden dat die forum uberhoubt bestaat.[

het is helemaal geen kwestie van aanstaan of niet....maar een juist antwoord lijkt me wel belangrijk.
En om een juist antwoord te kunnen geven is het misschien wel handig om alles te lezen ipv foutieve antwoorden te geven, daar heeft niemand iets aan...

...dan ben ik maar "een troll of erger" he...

Terug naar “Huren”