huurcontract

papa_3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

huurcontract

#1 , 01 mei 2018 12:55

Beste,

Kan iemand me helpen om onderstaande tekst uit het huurcontract te interpreteren.
De huurovereenkomst wordt gesloten voor een periode van één jaar, met ingang op 1/4/2017 om te eindigen op 1/4/2018. Beide partijenen kunnen het contract beëindigen, mits een opzegging van 3 maand bij aangetekend schrijven voor het verstrijken van deze periode. Dit contract kan éénmaal, mondeling en onder dezelfde voorwaarden verlengd worden. De totale duur van het contract mag in geen enkel geval de termijn van drie jaar overschrijden.

Bij gebrek aan opzegging bij een aangetekend schrijven van de drie maand tegen het einde van het huurcontract of indien de huurder het goed blijft bewonen zonder het verzet van de verhuurder, komt er automatisch en contract tot stand van negen jaar met ingang van de datum van inwerkingtreding van het oorspronkelijke contract van korte duur
De huurder heeft de voorbije maanden niets vernomen van de verhuurder. Dus ik neem aan dat ondertussen het contract over gegaan is naar een contract van 9 jaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 01 mei 2018 14:41

Inderdaad.

Opzegbaarheid vanwege de verhuurder dus om de drie jaar, een eerste keer tegen 01.04.2020 , mits schadevergoeding; vanaf de derde periode van drie jaar (tegen 01.04.2016 dus) zonder enige vergoeding. opzegperiode vanwege de verhuurder is telkens zes maand. Geen vergoeding indien opzeg voor gebruik door nabije verwant, of eigen gebruik.
Als huurder kan u opzeggen met opzegperiode van drie maand, op gelijk welk ogenblik, met een vergoeding van twee maand in het tweede jaar, en van één maand indien de opzeg een einde neemt in het derde jaar.

Is het huurcontract intussen geregistreerd ?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 mei 2018 16:17

En het contract loopt op zijn einde op 31.03.18 en niet op 01.04.18

Reclame

papa_3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mei 2018 20:32

Bedankt voor de reacties.
het is niet mijn bedoeling de woonst te verlaten, maar deze zal binnenkort te koop aangeboden worden. Dus wou ik weten welk huurcontract is nu heb. Een standaard 3-6-9 dus

Terug naar “Huren”