termijn tussen kandidaatstelling voor een huurappartement en het begin van het contract.

SchutterV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

termijn tussen kandidaatstelling voor een huurappartement en het begin van het contract.

#1 , 28 apr 2018 18:00

Gisteren 27 april stelde ik mij kandidaat om een appartement , dat weliswaar onmiddellijk beschikbaar is,
te huren vanaf 15 juni. Ik kreeg als antwoord dat ik het kon huren met ingang van 15 mei en niet later.
Dus binnen iets meer dan twee weken .
Is zo'n korte termijn gebruikelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 apr 2018 19:47

Er zijn geen wettelijke verplichtingen noch richtlijnen over de termijnen tussen het verschijnen van de advertentie of het ophangen van het bord "te Huur" en de verhuis van de kandidaat . Voor verhuurders zijn er al verplichtingen genoeg, zonder dat dat er nog bijkomt.

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 28 apr 2018 19:48

Een mei had ook gekund vanaf het ogenblik dat het te huur staat en contract getekend is huur in orde.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 28 apr 2018 20:22

Het is de verhuurder die beslist van wanneer de huur zal ingaan. De huurder kan eenzijdig geen startdatum opleggen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 28 apr 2018 20:55

Hij moet dan uiteraard op die datum wel een huurder hebben... :)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 29 apr 2018 10:16

Ik heb al mensen gehad aan mijn deur om te huren , die onmiddellijk wilden intrekken en reeds hun koffers en een deel van de inboedel in de wagen bij hadden.
Natuurlijk geweigerd wegens risico dat ze later even snel weet weg zouden zijn.

Terug naar “Huren”