Problemen met teruggave huurwaarborg

CindyVanR
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Problemen met teruggave huurwaarborg

#1 , 23 apr 2018 10:37

Beste,

Ik had hier graag even om informatie gevraagd omtrend een teruggave van de huurwaarborg die ik nog
steeds niet heb gehad.
Ik heb bijna 10 jaar gehuurd bij een immokantoor en een paar maanden geleden ben ik verhuisd.
Toen ze alles een beetje kwamen nakijken hebben ze niet echt iets opgemaakt en ik heb ook niets
moeten ondertekenen. Nu beweren ze dat ik €170 nog moet betalen voor de uittredende plaatsbeschrijving
voor ik mijn huurwaarborg terug kan krijgen.
Maar volgens mij is er helemaal geen uittredende plaatsbeschrijving gebeurd aangezien ik geen papieren
voor akkoord moest ondertekenen. Uiteraard wil ik deze €170 dan ook niet betalen.
Ben ik hier juist in of niet? Want ik zou denken dat ik toch iets ondertekend moest hebben.
Ik heb zelf nog moeten vragen aan de persoon in kwestie om even op te schrijven voor mij dat ze de sleutels ontvangen hebben.

Alle hulp is welkom want dit duurt al enorm lang, voor dit wouden ze mij ook nog een hoop achterstal laten betalen die niet klopte.

Alvast bedankt,
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 apr 2018 11:25

Als jij niets hebt moeten ondertekenen is er geen uitgaande PB opgemaakt, en probeert de Immo gemakkelijk geld in zijn zakken te steken.
Stuur hen een aangetekend schrijven waarin je vermeld dat er geen uitgaande tegensprekelijke PB werd opgemaakt, en als als de HWB binnen de 10 dagen niet wordt vrijgegeven, je niet zal aarzelen naar de vrederechter te stappen. Uiteraard betaal je die 170 € niet, want er is geen dokument.

CindyVanR
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2018 08:59

Als jij niets hebt moeten ondertekenen is er geen uitgaande PB opgemaakt, en probeert de Immo gemakkelijk geld in zijn zakken te steken.
Stuur hen een aangetekend schrijven waarin je vermeld dat er geen uitgaande tegensprekelijke PB werd opgemaakt, en als als de HWB binnen de 10 dagen niet wordt vrijgegeven, je niet zal aarzelen naar de vrederechter te stappen. Uiteraard betaal je die 170 € niet, want er is geen dokument.
Hey,

Bedankt voor de reactie.
Dit geeft me in ieder geval al meer zekerheid.
Ik ga zo snel mogelijk een aangetekend schrijven opsturen want
ze blijven volhouden dat dit wel gebeurd is ook al heb ik niets ondertekend.

Alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Huren”