Schimmel in huurhuis

KJ86
Berichten: 2663

Re: Schimmel in huurhuis

#16 , 19 apr 2018 22:38

Mij hebben ze altijd verteld dat als je verzaakt om de schimmel te verwijderen, het organisme in een latente toestand aanwezig blijft. Zodra de omstandigheden (vochtgehalte) terug verbeteren, kan het terug opflakkeren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 20 apr 2018 09:14

Mijn persoonlijke ondervinding leert me dat schimmel inderdaad jaaaaaaren kan overwinteren en dan terug actief worden als de omstandigheden er naar zijn.
Heb 10-tallen huizen gesaneerd begiftigd met oa huiszwam. Alles dat ook maar een itsepietje door die schimmel was aangetast moest worden verwijderd, anders kwam ze terug jaren later. Dus alle muren uitbreken, pleisterwerken afkappen, de cement tussen de voegen uitkrabben, en al helemaal zeker alle houtwerk wegbreken. Daarna behandelen met een open vlam, en instrijken met een bepaald chemisch product. Heb meermaals meegemaakt dat er eens een stukje vergeten werd op te kuisen, en gegarandeerd dat er een paar jaar later terug huiszwam begon op die plaats als er ook maar ietwat meer vocht in huis was (bij leegstand bvb)

Reclame

Terug naar “Huren”