Hoge eindafrekening na verhuis, renovatiewerken gebeurd

Gentleshark
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Hoge eindafrekening na verhuis, renovatiewerken gebeurd

#1 , 11 apr 2018 10:33

Een goede dag,

Ik zit momenteel met een vervelend probleem en weet niet goed wat mijn beste te ondernemen actie is.

De situatie is als volgt, na een relatiebreuk zijn mijn toenmalige vriendin en ik verhuist. Recent kreeg mijn ex een mail van de huisbazin over een afrekening van de verwarming van de periode 01/12/2017 - 28/02/2017 die best wel hoog lag voor zo'n korte periode, 803.55 euro, een bedrag aanzienlijk hoger dan we ooit verheen hebben gekregen.

Wij hadden nieuwe huurder voorzien die begin Maart het huur- en energiecontracten gingen overnemen, en ik herinner dat na mijn vertrek wat ongeveer 13/02/2017 was de huisbazin menige renovaties heeft gepleegd in de keuken en dergelijke om deze in orde te krijgen voor de nieuwe huurders. Ik had enkel gevraagd of er aanzienlijk verbruik was geweest tijdens deze renovatieperiodes en kreeg als antwoord dat, als er geen betaling gebeurd was, ze naar haar advocaat ging stappen.

Is er iets dat ik kan doen, aangezien we nooit expliciet toestemming hadden gegeven voor deze renovaties tijdens dat het appartement nog op onze naam stond, of kan ik maar beter gewoon de afrekening betalen en er niet te moeilijk over doen?

Ik meen me te herinneren dat er een slimme meter aanwezig was, wat meer inzicht kan bieden indien de huisbazin dat even navroeg.

Alvast bedankt voor eventueel hulp.

Met vriendelijke groet,

Nico Janssens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 apr 2018 10:56

U spreekt over "overname energiecontracten" en "afrekening van de verwarming" komende van de huisbazin. Hoe rijmt u die twee met elkaar?

Gentleshark
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2018 11:05

U spreekt over "overname energiecontracten" en "afrekening van de verwarming" komende van de huisbazin. Hoe rijmt u die twee met elkaar?
Jammer genoeg heb ik hier niet veel kennis, ik en mijn ex hebben overname contracten geregeld voor Electriciteit en huur*. De verwarming gebeurde via mazout voor het gebouw, waar we voorheen dus altijd terug van trokken.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 11 apr 2018 11:34

Waarschijnlijk gemeten via caloriemeter. Heb je de standen hiervan opgenomen?

Gentleshark
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 apr 2018 12:28

Op de afrekening wordt inderdaad caloribel vermeld, de verwarming was inbegrepen dus vermoed ik dat ze het heeft laten afmeten op het einde huurcontract zoals vermeld op de afrekening 28/02, na de renovatiewerken.

Ik heb een kopie van de afrekening gekregen, mocht informatie hierop helpen. Het enige dat me stoort is het hoge bedrag en de renovatie die gebeurd is in de tussentijd van ons vertrek en de nieuwe huurders die introkken, waar ze niets over wil meedelen.

Gentleshark
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 apr 2018 13:23

Tussentijdse update ik heb zelf naar Techem, de leverancier van dienst, gebeld jegens dat huisbazin dat niet wilde en die vermelde dat het mogelijk is dat de voorschotten niet berekend werden, daar bel ik alvast morgen even voor terug om te bekijken, dit zou 600~ euro kunnen schelen

Terug naar “Huren”