Huuradres -domicilie

Cropke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huuradres -domicilie

#1 , 10 apr 2018 15:03

Beste,

Ik kreeg net van mijn toekomstige huisbaas, een mailtje dat het appartement in een KMO-zone staat en hier dus maar 1 adres mogelijk is.
Daardoor doet hij een bedrag van de huurprijs per maand.
Wat zijn de nadelen hiervan voor mij?
Zoals belastingsgewijs, briefwisseling, uitkering bij ziekte etc...

Alvast hartelijk dank voor uw hulp..

Mvg,
Annelies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 10 apr 2018 15:09

Bedoelt dat enkel hij zijn adres daar zou kunnen zetten? Woont hij daar zelf ook?

Wat staat hierover in het contract?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 apr 2018 15:48

Beste,

Ik kreeg net van mijn toekomstige huisbaas, een mailtje dat het appartement in een KMO-zone staat en hier dus maar 1 adres mogelijk is.
Zolang dit éne adres dat van jou is, en jij kan je daar domiciliëren, is er geen vuiltje aan de lucht. Als je je daar niet kan domiciliëren, kan je daar ook niet gaan wonen. Zo simpel is het. Je moet een domicilieadres hebben, en dit moet ook het adres zijn waar je effectief verblijft (waar je "je belangen" hebt).

Als de huisbaas bedoelt dat je je daar niet mag domiciliëren, zoek je best een andere huurwoning...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 10 apr 2018 17:30

Als dat appartement van de firma is en daar zijn problemen dan slaat een gerechtsdeurwaarder alles aan wat in het appartement staat.
U zal als de verhuurder daar al gedomicilieerd is daar ambtelijk afgeschreven worden. Met alle gevolgen van dien.

Terug naar “Huren”