Stormschade van 18 januari, schutting en hordeur.

Zymblie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stormschade van 18 januari, schutting en hordeur.

#1 , 09 apr 2018 20:39

Hallo Ik heb een vraag.

Met de storm van 18 januari is de schutting van ons huurhuis omgewaaid. Deze grenst aan een landbouw perceel. (Wel een lekker grote achtertuin nu ;-)

Maar met het warmer worden en dat de kinderen weer gaan buitenspelen heb ik de verhuurder gevraagd om dingen te regelen. Hij heeft de kapotte schuttingdelen weggehaald, maar we hebben nu een vrije in- en uitloop in de achtertuin.
Als we van de zomer het zwembad buiten op gaan zetten wil ik graag geen pottekijkers voor mijn dochters... en voorzien zijn van een degelijke afscheiding in de staat waarin we het huis in het begin gehuurd hebben en, dus ook in het contract staat. Uit eerdere acties van de verhuurder heb ik niet het idee dat zij er een nieuwe degelijke schutting neer gaan zetten, maar het verzekeringsgeld gaan opstrijken.

Welke acties kan ik ondernemen?

Ik kan aan blijven dringen voor een nieuwe (andere) schutting bij de verhuurder.

Ik kan zelf een afscheiding zetten en de rekening sturen naar de verhuurder.

Ik kan zelf een afscheiding zetten en de kosten afhouden van de maandelijkse huurbedrag.

ik kan ....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 09 apr 2018 22:06

nooit zelf iets afhouden van maandelijkse huurgelden, speelt alleen maar in u nadeel


verhuurder zal de schutting moeten laten herstellen, zoals de schutting waarschijnlijk beschreven is in de plaatsbeschrijving

stel de verhuurder hiervan via aangetekend schrijven op de hoogte

bij niet afhalen of negatief antwoord zal u naar de vrederechter moeten trekken

andere optie is zelf een scheiding te bekostigen en bij einde huur neemt u deze gewoon terug mee of de verhuurder moet deze willen overkopen

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 apr 2018 09:17

Verzekeringszaken kunnen soms zeer lang aanslepen, en al zeker stormschade
Zoals reeds gezegd: stuur uw verhuurder een aangetekende ingebrekestelling en vraag om binnen de 14 dagen een nieuwe afsluiting te zetten, en dat je bij gebrek daaraan niet zal nalaten om naar de VR te trekken, en dat je een dwangsom zal vragen per dag vertraging.

Reclame

Terug naar “Huren”