Water in kelder

Deborah T
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

Water in kelder

#1 , 08 apr 2018 23:18

Beste Forum leden,

Regelmatig komt er water in de kelder doorheen de muur van de buren.
Dit ruikt ook naar water van een wasmachine.
Ik ga sowieso de buren ook aanspreken. Gelijkvloers is een winkel, hun hadden paar maanden terug al last van water en kwamen bij mij aankloppen. Erboven zijn 4 appartementen die vermoedelijk een kelder hebben die kan grenzen aan de mijne.
Van mijn leidingen ligt er niets aan die kant. Het komt duidelijk van de buren.
Ik huur mijn huis. Is dit iets wat ik alleen moet oplossen (met de buren) of kan ik de huiseigenaar (verhuurder) inschakelen?
Een onderzoek naar de oorzaak van het water dat doorheen de muur komt kost enkele honderden euro.
Wat kan ik best doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 apr 2018 09:03

Aangetekend uw verhuurder aanschrijven. Het is hij die bij de buren moet (laten) nazien van waar het water komt. Ook al uw brandverzekering op de hoogte brengen. Die kunnen u helpen.
Jij moet niets doen om de oorzaak te vinden. Het enige wat jij hier moet doen is de eigenaar van uw huurhuis op de hoogte brengen. Indien geen reactie, zal je naar de vrederechter moeten stappen

Reclame

Terug naar “Huren”