waterrekening van 9 jaar

eagleyes
Topic Starter
Berichten: 19

waterrekening van 9 jaar

#1 , 07 apr 2018 20:30

Beste,

Ik heb 6 jaar op een appartement gewoont op het 1ste verdiep. dit van 2009 tot 2014. Dit was met een contract van 3 jaar. Op dit contract stond dat er 1 watermeter is en dat er om de 3 maanden een tussenrekening werd gegeven. Dit was dan verdeeld tussen de 3 appartementen die er waren. Ik heb in die periode nooit geen rekening gekregen. Ik ben daarna van het 1ste verdiep naar het gelijkvloers verhuisd omdat dit een groter appartement was. Tijdens het tekenen van het nieuw contract zei ze dat ze een afrekening ging maken van het water van het 1ste verdiep. Dit is er nooit geweest. Ik woonde daarna op het gelijkvloers van 2014 tot 2017 ook met een korte termijncontract van 3 jaar. Dit is daarna overgegaan in en 9 jaren contract. Ook in die periode moest zij volgens het contract om de 3 maanden een rekening geven. Wederom is dit nooit gebeurd. De periode dat ik op het gelijkvloers woonde heb ik wel uit mijzelf maandelijkse betalingen gedaan voor een totaal van 600 euro, maar omdat ik geen rekeningen kreeg kon ik ook niet volgen hoeveel ik moest betalen. Nu is de huizbazin kwaad op mij omdat ik het 4de jaar dat ik op het glv woonde een opzeg heb gedaan van een maand. Dit kon omdat het contract niet geregistreerd was. En ik en beter appartement had gevonden voor mij en mijn dochters.Na het rondgaan in het appartement maak ik een afspraak bij de bank voorde teruggave waarborg. Toen we bij de bank waren kwam zei ineens met een papier af met het waterverbruik op van 9 jaar voor een totaal som van 2200 euro. ik sloeg achterover. Van die 2200 euro had ze wel de betalingen die ik had gedaan 600 euro afgetrokken. na veel gediscussieer in de bank
Heb ik dan gezegd dat ze de waarborg mocht houden. Dit was 1000 euro plus een paar euro,s interesten. Nu valt ze mij nog lastig( Komt aan de deur bellen aan mijn nieuw appartement) voor de overige 600 euro. Ik heb het niet heel breed. Ik ben een alleenstaande vader met 2 dochters.
Heeft zij het recht om dit geld nog te eisen van al die jaren? Ze is zelf nonchalant geweest door nooit geen rekeningen en afrekeningen te geven. Ik heb alles gegeven wat ik had op die moment, en ze doet dit waarschijnlijk uit wraak omdat ik direct ben vertrokken uit het appartement. Ze gaat waarschijnlijk naar het vredegerecht gaan. Het kan toch niet dat ik die bedragen van zo lang geleden nog moet gaan betalen. Ik heb nog geen enkele officieel rekening gezien enkel een Exel document waar alle bedragen opstaan die zij betaald heeft aan de watermaatschappij. Dit alles opgeteld en gedeeld door 3 voor elk appartement.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 apr 2018 09:01

Stuur haar een aangetekende brief waarin je zegt dat deze factuur/afrekening verjaard is. (ik dank na 2 of 3 jaar). Ze haar ook dat je geen brieven van haar meer wil verwachten, of ook geen bezoeken meer aan de deur. Zeg haar dat je dan niet zult aarzelen om een klacht wegens stalking bij de politie in te dienen. En laat haar maar naar de vrederechter gaan, die zal waarschijnlijk zeggen dat ze haar zaakjes beter op orde moet houden.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 apr 2018 10:07

Stuur haar een aangetekende brief waarin je zegt dat deze factuur/afrekening verjaard is. (ik dank na 2 of 3 jaar). Ze haar ook dat je geen brieven van haar meer wil verwachten, of ook geen bezoeken meer aan de deur. Zeg haar dat je dan niet zult aarzelen om een klacht wegens stalking bij de politie in te dienen. En laat haar maar naar de vrederechter gaan, die zal waarschijnlijk zeggen dat ze haar zaakjes beter op orde moet houden.
De TS heeft een deel van de schuld betaald, wat gelijk staat aan erkenning van de schuld, waardoor er geen verjaring meer kan ingeroepen worden. Proberen kan altijd, maar als het tot in de rechtbank gaat zal de TS nog een gepeperde deksel op zijn neus krijgen.

Reclame

eagleyes
Topic Starter
Berichten: 19

#4 , 08 apr 2018 11:08

Moet ik akkoord gaan met een schuld waarvan ik nooit een rekening heb gezien? Dat er een schuld zou zijn was wel duidelijk. Dat de waterrekening apart moest betaald worden stond in het contract.
Zij heeft nooit rekeningen gegeven, zelfs nu heb ik nog altijd geen echte waterfactuur gezien. Alleen een document waarop de optelling staat. Dit kan toch niet.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 08 apr 2018 11:32

Je hebt sowieso recht op inzage van die waterfacturen en een gedetailleerde afrekening. Als ze bij de vrederechter gewoon met een bedrag afkomt zonder onderbouwing zal ze sowieso bot vangen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Huren”