Schade door electriteidskast vernieuwen

Buyle
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Schade door electriteidskast vernieuwen

#1 , 06 apr 2018 15:05

Mijn huisbaas heeft een nieuwe electriteidskast laten plaatsen bij ons.
Bij het plaatsen is er een kortsluiting geweest met als gevolg PowerPoint,Printer en laptop stuk.
Voor wie zijn die kosten nu want wij hebben niet gevraagd achter die nieuwe kast.
De rede van de huisbaas was dat ze gewoon een nieuwe kast laten plaatsen heeft met 40 Ampére voor in de toekomst als we een jacuzzi zouden willen plaatsen. ( wat wij nooit gaan doen )
Wij hebben dit nooit gevraagd.
Dus voor wie zijn die kosten nu of wie moet dit vergoeden want het is onze schuld niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 06 apr 2018 15:42

Wie heeft die electriciteitskast geplaatst ? Over 't algemeen is degene die schade veroorzaakt hiervoor aansprakelijk... In dit geval dus de plaatser van de nieuwe kast.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 apr 2018 16:06

Normaal als men aan je elektriciteit werkt dan leg je toch zulke zaken uit !
Als men je kast vervangt dan heb je geen stroom dus moet het gebeurt zijn bij het opstarten.
40A is normaal voor een gezin.
Heb al zeer veel aan de elektriciteit gewerkt zo iets nog nooit mee gemaakt, je zal dit even aan de installateur of zelfs aan eandis je beklag moeten doen want het is eandis die dit heeft verzwaard.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 06 apr 2018 16:07

Heb je het al aangegeven aan uw brandverzekering? Die zullen dat wel verder regelen

Terug naar “Huren”