huurcontract beêindigen voor eigen bewoning

langebaksteen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huurcontract beêindigen voor eigen bewoning

#1 , 04 apr 2018 01:31

Geachte, ik had een huurcontract opgesteld voor 1 jaar dat nadien stilzwijgend verlengd is. Ik wil het huurcontract nu beêindigen om mijn zoon erin te laten wonen. De wet voorziet dat hij hierin minimum twee jaar moet blijven wonen anders kan de huurder een schadevergoeding eisen. Mijn zoon weet niet of hij daar twee jaar in zal gaan wonen. Indien mijn zoon voor de periode van twee jaar eruit trekt dan ga ik dit appartement te koop aanbieden. Ben ik dan door deze verkoop alsnog een schadevergoeding verschuldigd aan de vorige huurder omdat mijn zoon toch niet twee jaar erin heeft gewoond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 04 apr 2018 08:04

Niet door de verkoop, maar door het feit dat de zoon eruit trekt.

Ik vrees dat u, behoudens uitzonderlijke omstandigheden, niet aan schadevergoeding zou ontkomen.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 04 apr 2018 09:08

de vergoeding is wel niet van rechtwege van toepassing dacht ik. Het is de oude huurder die hiervoor u moet in gebreke stellen alvorens de schadevergoeding opeisbaar kan zijn.

Reclame

Terug naar “Huren”