keuring boiler appartement

kelies80
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

keuring boiler appartement

#1 , 03 apr 2018 11:00

beste,

Ik woon in een gelijkvloers appartement, waar ik enkel een gasboiler staan heb in de badkamer.
Ik zou op termijn mijn appartement willen verhuren.
Heb ik voor deze kleine oppervlakte ook een keuringsbewijs nodig om te kunnen verhuren?
Er is boven het bad (net onder het plafond) een kleine verluchting voorzien (met roosterje)

wat is de kost voor zo een "kleine" boiler in een badkamer te laten controleren en een attest van te krijgen om in orde te zijn?

Wanneer ik verhuur is dat voor de huurder of verhuurder om het onderhoud ervan te garanderen? Mag ik deze kost als eigenaar "delen" met huurder en mezelf?

Wie levert mij een EPC-attest?

mvg,
Kelies80

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 apr 2018 12:20

Voor een EPC attest moet je bij een EPC "deskundige" zijn. Zoek even op internet voor een dergelijke totaal nutteloze geldwolf in uw buurt.
Onderhoud boiler is voor de huurder. Best de eerste maal zelf laten doen om zeker te zijn dat toestel nog wettelijk OK evenals de verluchting. Moet voldoende groot zijn en mag niet afsluitbaar zijn. Best ook nog eens een rooster onderaan de deur voorzien.
De oppervlakte van de badkamer speelt geen rol in het laten keuren van uw boiler.
Een keuring zal u ongeveer tussen de 120 en de 180 € kosten

Reclame

Terug naar “Huren”