Problemen huisbaas i.v.m. huisdier

Eve1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Problemen huisbaas i.v.m. huisdier

#1 , 02 apr 2018 01:52

Ik heb enkele problemen met mijn huisbaas i.v.m. een huisdier (hondje).
Ik huur nu bijna een jaar deze woning.
Toen ik het huurcontract ben gaan tekenen, is de vraag er gekomen van mij uit of er eventueel in de 'toekomst' een hond zou mogen komen, hierop kreeg ik het antwoord ja, alleen beschikt het huurcontract niet over deze info.
In het contract staat nog 'vogel en kat mag, andere dieren verboden.'
Aangezien mijn huisbaas wel ja had gezegd, heb ik dus toch de keuze gemaakt om een hondje te nemen, deze mag ik binnen 1/2 weken gaan halen, ik ga dit melden tegen mijn huisbaas en plots weigert hij dit!
Mijn huurcontract zou in juli verlopen, en ik ben ook van plan om hier weg te gaan en een andere woonst te zoeken.
Maar nu zit ik wel een beetje vast met de puppy, als ik deze in huis zou nemen voor deze paar maanden nog, kan mijn huisbaas dan iets doen tegenover mij, kan ik hierdoor in de problemen komen?
Kan iemand mij tips/raad/advies geven a.u.b?

Alvast bedankt!
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2018 08:00

Een huisbaas kan niet weigeren om dieren te houden.

Blaatpraat
Berichten: 3796

#3 , 02 apr 2018 09:12

"vogel en kat mag, andere dieren verboden".

Dit komt net op hetzelfde neer als:
"Een zoon mag, andere kinderen zijn verboden".

Dus nee: de huisbaas kan niets doen, hij kan uw uittrede wel moeilijk maken, en over ieder detail gaan klagen.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 apr 2018 09:33

En als hij al iets zou willen doen, moet hij via de vrederechter, en tegen dan ben je al lang verhuist.
Hij zou wel nog moeilijk kunnen doen over uw huurwaarborg, zodat uiteindelijk jij zelf naar de vrederechter moet stappen om die vrij te krijgen.

Terug naar “Huren”