huisdier

Ellixhirion
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

Re: huisdier

#16 , 10 apr 2018 15:13

Nogmaals dit kan niet, er zijn genoeg voorbeelden in de media gekomen dat de vredesrechter zich hierover heeft uitgesproken en duidelijk vermeld datdit in tegenstrijding gaat met de wet.
Dus een vrederechter heeft geoordeeld dat een verhuurder die na 3 jaar opzegt, mits naleving opzegperiode en uitbetaling schadevergoeding, dat dit in "tegenstrijding" is met de wet? De wet die letterlijk zegt dat dit WEL zo moet? :roll: :roll: :roll:
In het contract van deze persoon staat dit helemaal niet vermeld dat ze geen huisider mag in huis nemen.
Ik zeg net dat het geen rol speelt of er iets in het contract staat over huisdieren, want dergelijke clausules zijn nietig, wegens in strijd met het principe dat de huurder het volle genot van de gehuurde woning moet hebben.
doet ze dat en is de huisbaas niet akkoord kan hij haar hiervoor niet verplichten te vertrekken, enkel wachten tot de huurtermijn over is en niet verlengen...
Ik zeg ook nergens dat de verhuurder deze er van de éne dag op de andere er kan uitzetten, ik zeg enkel dat de verhuurder dit wel kan na 3 jaar, 6 jaar, 9 jaar, of op ieder moment na een opzeg van 6 maanden als er familie van de verhuurder komt wonen.
De verhuurder kan inderdaad de huurder na het termijn (dat het een contract van 1 jaar is of een 3- 6 -9) het contract niet verlengen, wat dat jij zo graag "buiten zetten" noemt, maar over schadevegoeding? Voor welke reden? omdat deze een huisdier nam? Kan absoluut niet, voor de vredesrechter maakt dit geen schijn van kans...
Heb ik ergens gezegd dat het de huurder is die een schadevergoeding moet betalen? Neen! Het is de VERHUURDER die na 3 of 6 jaar een schadevergoeding moet betalen als deze opzegt. Gelieve te lezen wat er staat!
Ik vermoed door u reactie dat u zelf een verhuurder bent? in dat geval zou u toch moeten weten dat het in België niet gemakkelijk is zo maar u huurder buiten te zetten...
Neen ik ben geen verhuurder, maar ken wel de huurwetgeving. Als een huurder graag zo lang mogelijk (= 9 jaar of langer) in zijn huurwoning wenst te blijven, is het houden van huisdieren tegen de wil van de verhuurder, geen goed idee. De verhuurder kan puur om die reden de huur niet opzeggen, maar heeft genoeg andere methoden om de huurder er na relatief korte tijd uit te zetten (= de huur opzeggen).

Alles wat jij denkt te lezen over de huurder er van de éne dag op de andere uit te zetten, of de huurder die een schadevergoeding moet betalen, staat er NIET. Gelieve me deze uitspraken dus ook niet in de mond te leggen. Begrijpend lezen, mijn beste!
Ik hoop dat u de de persoon die dit origineel poste heel goed geholpen heeft :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 10 apr 2018 15:16

Ik hoop dat u de de persoon die dit origineel poste heel goed geholpen heeft :)
Ik hoop dat de persoon die dit origineel postte beter is in begrijpend lezen dan jij :roll: :roll: :roll: .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Huren”