huren

dietervanesbroek
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

huren

#1 , 19 mar 2018 11:32

ik hb naar een mondelinge overeenkomt om 1 van de 3 kamers van het appartement te huren voor 6 maanden , na dat 1 van de 3 inwonenden in het buitenland is gaan werken voor 6 maanden .
nu na 2 maanden zeggen ze mij dat ik 2weken heb om te vertrekken omdat er een vriend van hun zou willen intrekken. nadat ik protesteer. zouden ze gebruik maken van een meerderheid stemming en zouden ze overlast in hun voordeel willen gebruiken. mag dat ?

wat zijn de mogenlijke stappen die ik hier tegen kan ondernemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2018 16:12

Enkele vragen, om te beginnen:
1. Wie is eigenaar van de woning? Eén van de huidige bewoners? Of spreken we hier over onderverhuur? (Met andere woorden huurt iemand anders de woning en betaal jij aan die persoon?)
2. Ben je daar gedomicilieerd?
3. Ben je student?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 mar 2018 16:26

Deze vraag werd al eens gesteld in een ander topic met andere titel.

Reclame

dietervanesbroek
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mar 2018 10:25

de eigenaar is iemand van het grote appartements gebouw , hb ik geen contact mee , wij betalen alemaal aan 1 persoon de huur

ik bn hier niet gedomicilieerd

en ik ben student

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mar 2018 11:07

Is de verhuurder op de hoogte dat één van zijn huurders onderverhuurt? Is dit toegestaan door de verhuurder?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!


Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 mar 2018 11:39

Misschien kunnen de mods de draadjes samenvoegen? Voor de duidelijkheid is het misschien best als de topic starter de antwoorden in één van zijn draadjes zet. Ik heb niet veel zin om van het éne topic naar het andere te switchen om te kunnen volgen, eerlijk gezegd :roll: .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”