Opsplitsing handelshuur en privé eigendom

mactief
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opsplitsing handelshuur en privé eigendom

#1 , 17 mar 2018 09:01

Ik bezit een handelshuis en ben pas tot de constatatie gekomen dat me dat heel zwaar belast wordt. Om dit te voorkomen zou Ik het huis kunnen opsplitsen in een gedeelte handelshuis, wat ook zo is, want enkel het gelijkvloers is handel, en de bovenverdiepingen als privé in te schrijven. Mijn contract is echter niet in die mate opgesteld. Kan ik alsnog het contract aanpassen. Ik weet dat het met geregistreerd worden. Een hoe zit het als die mensen niet akkoord gaan? Kan ik het contract dan aanpassen na 3 jaar of moet ik 9 jaar wachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 mar 2018 09:54

De totale duur van een handelshuur is normaal 36 jaar (9 jaar en dan nog 3 verlengingen)
Als de huurder niet zelf opzegt, zal jij een opzeg moeten doe met alle gevolgen van dien

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2018 10:39

Wat voor u teveel geld is, wel dan zal het voor de huurder veel geld zijn dat hij niet in kosten kan brengen.
Het zou ne zeer domme huurder moeten zijn die u volgt !
Maar die zijn er natuurlijk ook.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Huren”