deblokeren van waarborg sleept aan

miezie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

deblokeren van waarborg sleept aan

#1 , 15 mar 2018 16:21

Hallo

Enige tijd geleden ( 1 aug 2017, ondertussen 6 maand geleden) verlieten wij een huurwoning.
Er vond een plaatbeschrijf plaats met de verhuurder en iemand van het immo kantoor.
Er werden een aantal dingen vernoemd die wij als huurder nog in orde moesten maken en kregen daar 1 maand tijd voor.
Als de werken gedaan waren en de sleutels afgegeven werden is er een geen 2de plaats bezoek geweest ( waar ik op die moment niet echt bij stil stond om dit te vragen) en werd een plaatsbeschrijf waarop geen kosten voor huurder stonden door mij en men partner ondertekend.Alles was dus in orde gingen wij vanuit.
Na het blijven aanslepen van de vrijgave bleven we navraag doen waar ons centjes bleven. kregen soms geen reactie of heel latere reactie met als antwoord dat ze nog op de verhuurders wachten.
Tot plots na maanden een mail binnekwam met het plaatsbeschrijf waarop allerlei kosten stonden die wij zouden moeten vergoeden.
Bijgevoegd facturen van kosten en een offerte allen opgemaakt in dec en jan.
Kan dit zomaar?

wij willen graag onze centjes terug en vragen ons af hoe we dit moeten aanpakken.

grtjs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 15 mar 2018 20:18

Er vond een plaatbeschrijf plaats met de verhuurder en iemand van het immo kantoor.

Hebt u die ondertekend? In dat geval gaat u akkoord met de inhoud ervan alsook met de gevolgen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

miezie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 20:41

Toen wij die tekende stond er niets op het blad.
Pas maanden later kregen wij datzelfde ondertekende blad in mailbox maar nu met allerlei kosten op.
Met de vraag dit te tekenen.. al stonden onze handtekeningen er reeds op van maanden ervoor.
Achteraf invullen van gegevens mag toch niet?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 15 mar 2018 21:13

Toen wij die tekende stond er niets op het blad.
Pas maanden later kregen wij datzelfde ondertekende blad in mailbox maar nu met allerlei kosten op.
Met de vraag dit te tekenen.. al stonden onze handtekeningen er reeds op van maanden ervoor.
Achteraf invullen van gegevens mag toch niet?

Je hebt toch ook een copie gekregen mag ik hopen.
Dan kun je toch aantonen dat ze er van alles hebben bijgeschreven.
Zp werkt dat, anders heeft een plaatsbeschrijving geen zin.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jef007
Berichten: 1683

#5 , 16 mar 2018 10:31

was er destijds een ingaande plaatsbeschrijving?

miezie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mar 2018 14:12

Er was bij het intreden een plaatsbeschrijf.

Maarten_Creemers
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2018 14:32

achteraf invullen van gegevens is fraude in mijn ogen?

contacteer hiervoor zeker een huurdersbond. zij gaan zoals hierboven natuurlijk ook vragen of er een ingaande plaatsbeschrijving was. Als bepaalde gebreken hier niet opstonden hebben ze in principe geen poot om op te staan

miezie
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 mar 2018 18:41

In mijn ogen is dit ook fraude.
Ze rekenen zelfs de kosten aan voor de aankoop van mazout, bestelt in december.

Terug naar “Huren”