Huurder betaalt geen huur tijdens de opzeg

Maria015
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

Huurder betaalt geen huur tijdens de opzeg

#1 , 15 mar 2018 11:49

ik heb als verhuurder de huur opgezegd omdat er niet correct betaald werd. de opzegperiode loopt. de verhuurder weigert nu eveneens tijdens de opzegperiode zijn huur te betalen.

kan ik hem alsnog dagvaarden in ontbinding om hem sneller weg te krijgen?

dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6856

#2 , 15 mar 2018 11:53

Zonder meer ja, zeker als er nog meer dan één maand te lopen valt.

Tegelijk nog de achterstallen en dergelijke opvragen.

Maria015
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 11:55

ookal heb ik eerst gekozen voor opzeg? op welke grond kan ik hem dan buitenwerken? contractuele wanprestatie?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6856

#4 , 15 mar 2018 11:57

Inderdaad, achterstallige huur. U zal mijns inziens sowieso langs de vrederechter moeten passeren om die achterstallen te incasseren, zij het misschien gedeeltelijk met gebruik van de huurwaarborg.

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 15 mar 2018 15:56

“Art.1344bis.Onder voorbehoud van de bepalingen omtrent de pacht kan elke vordering inzake de huur van goederen worden ingeleid bij verzoekschrift, neergelegd ter griffie van het vredegerecht.
Het verzoekschrift vermeld, op straffe van nietigheid :
1. de dag, de maand en het jaar;
2. de naam, de voornaam het beroep en de woonplaats van de verzoeker;
3. de naam, de voornaam en de woonplaats, of bij gebreke van een woonplaats, de verblijfplaats van de persoon tegen wie de vordering is ingesteld.
4. het onderwerp en de korte samenvatting van de middelen van de vordering;
5. de handtekening van de verzoeker of van zijn advocaat.
Een getuigschrift van de woonplaats van de onder 3 vermelde persoon wordt bij het verzoekschrift gevoegd. Het getuigschrift wordt afgegeven door het gemeentebestuur
De partijen worden door de griffier per gerechtsbrief opgeroepen om binnen vijftien dagen na de inschrijving van het verzoekschrift op de algemene rol, te verschijnen op de zitting die de rechter bepaalt. Bij de oproeping wordt een afschrift van het verzoekschrift gevoegd.”(Gerechtelijk Wetboek)

Dagvaarding zal mijns inziens de beëindiging van de huur niet versnellen
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”