Huurprijs regristratie

BISM
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Huurprijs regristratie

#1 , 12 mar 2018 20:32

Goedenavond,

Weet iemand als je een huurcontract laat registreren of de fiscus rekening houdt met het bedrag dat je daar ingeeft ?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 12 mar 2018 20:36

Wat wordt er verhuurd? Woning, handelszaak, roerend goed,...?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

BISM
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2018 20:45

Een NV welke een huis verhuurt aan een particulier, gezinswoning.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 12 mar 2018 20:55

De vennootschap moet de huurinkomsten aangeven, d.i. tegenstelling met een particulier die enkel het KI moet aangeven.
In welke mate de belastingscontroleur de gegevens van de registratie van de huurcontracten effectief gebruikt voor zijn controles weet ik niet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

BISM
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mar 2018 21:00

Bedankt voor je reactie,

Zou het dus kunnen dat als er een verschillend bedrag op de site staat als wat betaalt wordt dat er een deel in the pocket verdwijnt ?
Want als ik het goed voor heb blijven de aangegeven inkomsten van de vennootschap, tenzij hier op extra belastingen wordt betaalt.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 12 mar 2018 21:06

Bedankt voor je reactie,

Zou het dus kunnen dat als er een verschillend bedrag op de site staat als wat betaalt wordt dat er een deel in the pocket verdwijnt ?
Want als ik het goed voor heb blijven de aangegeven inkomsten van de vennootschap, tenzij hier op extra belastingen wordt betaalt.
De vennootschap betaalt vennootschapsbelasting op haar winst.
De winst is de som van de huurinkomsten minus kosten.

Zolang de winst in de vennootschap blijft is er buiten de vennootschapsbelasting geen verdere belastingsheffing.
Keert de vennootschap haar winst uit, dan wel natuurlijk.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

BISM
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 mar 2018 21:13

Ok,
Nu nog te weten komen of ze rekening houden met het bedrag wat is ingegeven bij de registratie.

Wie voert trouwens deze gegevens in bij een registratie de verhuurder of het registratie bureau ?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 12 mar 2018 21:24

Ok,
Nu nog te weten komen of ze rekening houden met het bedrag wat is ingegeven bij de registratie.

Wie voert trouwens deze gegevens in bij een registratie de verhuurder of het registratie bureau ?
De verhuurder moet het huurcontract laten registreren.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

BISM
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 mar 2018 21:31

Alleszins klopt er toch iets niets als er per maand meer wordt betaalt aan huur als wat daar aangegeven staat lijkt me.
Als het een Immo bureau betreft kunnen ze met niet aangegeven winst (indien ze wel rekening houden met registratie) wel andere panden kopen.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#10 , 12 mar 2018 21:36

Alleszins klopt er toch iets niets als er per maand meer wordt betaalt aan huur als wat daar aangegeven staat lijkt me.
Als het een Immo bureau betreft kunnen ze met niet aangegeven winst (indien ze wel rekening houden met registratie) wel andere panden kopen.
Het contract wordt ondertekend door huurder en verhuurder. Ze zijn solidair aansprakelijk voor de vermelding van de juiste gegevens in dat contract.
Wat het immokantoor daarbij komt doen begrijp ik niet, dat is maar een tussenpersoon voor het afsluiten van het contract en daar stopt het mee.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

BISM
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#11 , 12 mar 2018 21:43

Het immobureau verhuurt me het huis, contract geregistreerd met het afgesproken bedrag, en woon er nu al 6 jaar.
Met het opzoeken of het contract geregistreerd is, zie ik dat daar een veel lager bedrag ingegeven is als wat in het contract staat.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#12 , 12 mar 2018 22:22

Het immobureau verhuurt me het huis, contract geregistreerd met het afgesproken bedrag, en woon er nu al 6 jaar.
Met het opzoeken of het contract geregistreerd is, zie ik dat daar een veel lager bedrag ingegeven is als wat in het contract staat.
Indexering?
Hoeveel lager....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

BISM
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#13 , 12 mar 2018 22:34

Begonnen aan €575 nu €630, prijs op myfin €375
Contract begonnen in 2012, contract van negen jaar.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#14 , 12 mar 2018 23:17

De diensten hebben een 3 met een 5 verwisseld denk ik.
Vraag de geregistreerde kopie op dan kun je het zien.

Ik veronderstel dat de huur in één bedrag op dezelfde rekening wordt gestort.
Dan is gedeeltelijke betaling in het zwart uitgesloten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

BISM
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#15 , 19 mar 2018 21:36

Hallo,
Contact gehad met overheidsdiensten, volgens hun maakt het niet uit welk bedrag er ingevuld staat op MyFin.
Als ma overeenkomt wat je betaalt en wat er in het getekend contract staat.

Solved zou ik zeggen

Mvg

Terug naar “Huren”