Opvraging mogelijk bij de gemeente?

rsca_rsca
Topic Starter
Berichten: 44
Juridisch actief: Nee

Opvraging mogelijk bij de gemeente?

#1 , 09 mar 2018 17:30

Is het mogelijk om op voorhand bij de gemeente (dienst bevolking bijvoorbeeld) op te vragen of een bepaalde appartementenblok officieel aparte busnummers heeft, zodat je er effectief je domicilie kan plaatsen? Niet dat achteraf blijkt dat x aantal appartementen maar 1 huisnummer en geen busnummers blijken te hebben en je met x aantal gezinnen onder 1 dak blijkt te wonen. Bedankt voor deze informatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3294

#2 , 09 mar 2018 18:36

Bij het Kadaster kan je dat zeker opvragen. Bij Bevolking eerder als reeds 'betrokkene' en dat ben je nog niet.

In een appartementsblok zie ik normaal geen probleem, mogelijk wel in een huis dat opgesplitst werd zonder bv bouwaanvraag.

Maarten_Creemers
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2018 14:26

Dat raad ik je zelfs aan.

ik ben zelf in de problemen gekomen omdat de verhuurder zijn gebouw niet had geregulariseerd. Achteraf zegt de gemeente dat ik eerst had moeten vragen of ik er wel mocht ingeschreven worden...

Reclame

rsca_rsca
Topic Starter
Berichten: 44
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mar 2018 18:57

Bij dienst Bevolking heb ik het nodige kunnen opvragen en alles was in orde.

Terug naar “Huren”