vocht in huurhuis

miranda0608
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

vocht in huurhuis

#1 , 05 mar 2018 13:53

na een 5tal jaren was er plots vocht in de slaapkamer. Huisbaas gebeld, kwam zei dat het mijn fout was omdat er een kastje tegen de buitenmuur stond. Heb dat verplaatst, vochtplek bleef
4 jaar later vertrek ik, alles leek ok. BLijkt nu dat de nieuwe huurders de vocht melden en dat de huisbaas dit in mijn schoenen wil duwen
kan dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2018 14:35

Neen, dit kan niet. Kan je even de "tijdslijn" wat specifieker maken? Wanneer ben jij exact vertrokken (heb je daarbij uw waarborg volledig teruggekregen) en wanneer heeft uw ex-huisbaas u gecontacteerd ivm dit vocht?

Als je je huurwaarborg reeds terug hebt, kan uw ex-huisbaas helemaal niets meer beginnen tegen u. U kan in dat geval een AS schrijven naar de ex-huisbaas waarin u de beschuldiging dat het vocht in de woning uw schuld zou zijn, formeel betwist (verwijs daarbij ook naar de teruggave van uw huurwaarborg, wat er toch op wijst dat bij uw vertrek alles in orde was) en hem vriendelijk vraag u met rust te laten, tenzij hij effectieve bewijzen van uw schuld kan voorleggen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

miranda0608
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2018 14:43

in 2013 ongeveer gemeld in 2018 vertrokken
huurwaarborg papieren zijn opgemaakt en getekend, zij ging ze opsturen ( ja ik weet het dom van mij) en nu ging ik gisteren bij de nieuwe huurders post ophalen en hoorde ik dat hij de onkosten van het vocht op mij ging verhalen
heb mijn waarborg nog niet terug en als ik bel legt hij neer

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2018 14:50

Hij zal toch sterk moeten argumenteren om u een vochtprobleem in de schoen te schuiven, denk ik. Heb je een kopie van de huurwaarborgpapieren? Momenteel kan je niet veel meer doen dan afwachten, want als ik het goed begrijp heb je "officiëel" nog niets vernomen van de verhuurder?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 05 mar 2018 16:02

Is er een uitgaande PB waarin dat vochtprobleem vermeld werd? Indien niet, kan hij niet doen.
Is die betrokken muur een buitenmuur? Indien ja, dan is het een koudebrug, en is enkel de verhuurder aansprakelijk.


Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 mar 2018 17:16

Is er een uitgaande PB waarin dat vochtprobleem vermeld werd?
Als ik het zo lees heeft de TS geen kopie van de uitgaande PB? Dus geen bewijs in handen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 05 mar 2018 20:03

De verhuurder heeft de papieren voor de huurwaarborgvrijgave meegenomen. Blijkbaar is er geen uitgaande PB

Terug naar “Huren”